ANA SAYFA
HABERLER
BASINDA TES
VİDEOLAR
MEVZUAT
HUKUK
SENDİKAL ÇALIŞMALAR
EYLEMLERİMİZ
ŞUBELER
YÖNETİM
ANKETLER
YAYIN ARŞİVİ
YAYINLAR
EĞİTİM ve TOPLUM
TES TANITIM FİLMİ
SON VİDEOLAR
GENEL BAŞKAN BENGÜTÜRK' E KONUK OLDU.
GENEL BAŞKAN STV` DE EĞİTİM ÇALIŞANLARININ PROBLEMLERİNİ DEĞERLENDİRDİ.
ŞUBELERDEN HABERLER

Hatay 2 (İskenderun)
HATAY 2 NOLU ŞUBE’YE BAĞLI DÖRTYOL TEMSİLCİLİĞİMİZ AHDE VEFA GECESİ DÜZENLENDİ.



Kars
KARS ŞUBESİ NUH YURDU NAHÇIVAN-90 PROGRAMINA KATILDI.



Mardin
MARDİN ŞUBE, ÖĞRETMENLER GÜNÜ’NDE ŞEHİT ÖĞRETMENLERİ UNUTMADI.



Konya 2
KONYA ŞUBELERİ KADIN KOLLARI KAHVALTIDA BİRARAYA GELDİ VE ILGIN TEMSİLCİLİĞİ ÖĞRETMENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİ.



İzmir 3
İZMİR 3 NO’LU ŞUBE 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ KAHVALTI ETKİNLİĞİNDE BİRARAYA GELDİ.



Manisa
GÖLMARMARA TEMSİLCİLİĞİ GELENEKSEL ÖĞRETMENLER GÜNÜ YEMEĞİ DÜZENLEDİ.



Burdur
BURDUR ŞUBESİ, ALAN ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA OKULLARI ZİYARET ETTİ.



Afyonkarahisar
ÇAY İLÇE TEMSİLCİLİĞİ ÖĞRETMENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİ.



Afyonkarahisar
AFYON AKÜ ÜNİVERSİTE TEMSİLCİLİĞİ TANIŞMA TOPLANTISI DÜZENLEDİ.



Karabük
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ’NDE KURUM İDARİ KURULU TOPLANTISI YAPILDI.



Giresun
ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÇELENK KOYMA TÖRENİNDE YAPILAN AYRIMCILIĞI KINIYORUZ



Muş
MUŞ ŞUBESİ ÖĞRETMENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİ.



Şanlıurfa
ŞANLIURFA ŞUBE İLÇE VE İŞ YERİ TEMSİLCİLERİ İSTİŞARE TOPLANTISI YAPTI.



Giresun
GİRESUN ŞUBE İŞ YERİ TEMSİLCİLERİ İSTİŞARE TOPLANTISI DÜZENLEDİ.



Isparta
ISPARTA ŞUBESİ İŞ YERİ TEMSİLCİLERİ İSTİŞARE TOPLANTISI YAPTI.



Burdur
BURDUR ŞUBESİ, BURDUR VE BUCAK’TAKİ OKULLARI ZİYARET ETTİ.



Antalya 1
ELMALI İLÇE TEMSİLCİLİĞİ ÖĞRETMENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİ.



Burdur
BURDUR ŞUBESİ YEŞİLOVA İŞ YERİ TEMSİLCİLİLERİ İLE İSTİŞARE TOPLANTISI DÜZENLEDİ



Burdur
BURDUR ŞUBESİ, İŞ YERİ TEMSİLCİLERİ İSTİŞARE TOPLANTISI DÜZENLEDİ.



İzmir 1
ÖDEMİŞ İLÇE TEMSİLCİLİĞİ AŞURE DAĞITTI.


Tüm Şube Haberleri  
SİTE İÇİ ARAMA
İçerikte de Ara
Toplam
37,200,326
Sayfa izlenimi aldık.
MEB, YÖNETİCİ ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİK TASLAĞI
Oy Sayısı : 42
Yayın Tarihi
26.03.2011 - 19:06
Okunma Sayısı
29,821

Yazdır

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde değişiklik yapmak amacıyla hazırladığı taslağı sendikamıza gönderdi.

Taslakla ilgili görüşlerinizi yorum olarak genel merkezimize bildirebilirsiniz.

Yönetmelik Taslağının Karşılaştırma Tablosu İçin Tıklayınız 

Ek-2 İçin Tıklayınız  

İlgili Taslak İçin Tıklayınız

YORUMLAR
Yorumlar yazarlarına aittir. İçeriklerinden Türk Eğitim-Sen sorumlu tutulamaz. Tehdit ve hakaret içeren yorumlar yayınlanmaz
TANERALEMDAR
25.04.2011 - 11:37  
20. Maddeye göre Yurt dışında öğretmen olarak görevli bulunanlar, bu durumlarını sonlandırmadan başvuruda bulunamazlar şeklinde bir düzenlemenin yanlış olacaktır. Yurt dışına gitmemiz sanki istenmiyor. Yurtdışı görevimin 5. yılına giriyorum, son senem olduğu için de sınava girmek istiyorum. Kazanıp da müracaatımız kabul edilirse görevi sonlandırmak her zaman mümkün. İsteyenin görevinden mazeretine göre erken dönderiyorlar zaten. Bu konuda bir sıkıntı yokken atanıp atanamayacağımızın belli olmadığı bir macera için niye görevimizi sona erdirelim. Bu konuya ilgi göstermenizi diliyorum
4177346
21.04.2011 - 14:21  
değerli sendika yöneticileri, genel idare sınıfında ki öğretmen kökenli yöneticilerin de okul yöneticiliklerine başvurma hakkı kadar doğal ne olabilir ki...nasıl ki A okulundaki idareci B okuluna idareci olarak atanmak istiyorsa, öğretmen kökenli bir şube müdürü de B okuluna idareci olarak atanmak isteyebilir.yeterli puanı varsa niye atanmasın ki..burda öğretmen kökenli genel idare sınıfındaki yöneticilere büyük haksızlık oluyor..onlarda öğretmenlikten sınavla idareciliğe geçmiş, bir okul müdürü de sınavla idareciliğe geçmiş..şuan ki yönetmelikteki genel idarede sınıfında olan öğretmen kökenli yöneticiler zamana ve süreye bağlı kalmaksızın atanabiliyorlar, buda yanlış, bu geçişlerin belli bir zamanı olmalıdır.. ama taslakta bu yöneticilerin başvurma haklarını hepten ellerinden almaları en büyük adaletsizliktir..boş kadrolar ilan edilir, isteyen başvurusunu yapar, puanı fazla olan atanır..taslağa göre sınava girme hakları bile ellerinden alınıyor.biraz adalet..lütfen bu adaletsizliği MEB e hatırlatınız.saygılar sunuyorum.
M.Akkaş
20.04.2011 - 20:55  
Yandaş Sendika yönetici atama ve yer değiştirme yönetmeliği taslağını incelemiş ve görüşlerini belirtmiş çok kurnazca cümleler kurarak Müdür yardımcıları için rotasyona müsade ediyor sendikamız ve üyelerimizin anlayışını sığınarak bu bakanlık seçime kadar bu işi yapmasın 76 lara birde 77 olmasın işi seçimden sonra ehil olanlar yapsın haziranda da ona göre seçmen olarak komisyonları biz kuralım.
mki
15.04.2011 - 20:52  
Sayın Sendika Yetkililerimiz; Sendikamızın Yönetici atama ve yerdeğiştirme taslağına karşı duruşunu şu ana kadar net bir şekilde göremedik. Bakanlığa verilen değerlendirme ne şekildedir?Okullarımızın hafızaları olan müdür yardımcılarına uygulanmak istenen zorunlu yer değiştirmeye karşı mücadelede yanımızda olmanız en önemli dileğimizdir.
nurşah
11.04.2011 - 16:17  
Sendika yetkililerimizden üyelerinin haklarını layıkıyla savunacaklarından emin olarak söylüyorum ki bu rotasyon okulların işleyişini ciddi manada etkileyecektir. Çevremde bazı okulların müdür yardımcılarının ve müdür baş yardımcılarının kımple rotasyona uğaacağı şeklindedir.Okulun içine düşeceği durumu siz kurgulayın. Taslak yönetmelik şeklini alsın elbette ancak yayımlandığı tarihten itibare süre hesaplaması başlatılsın. Umarım ilk müdür rotasyonunun yapıldığı duruma düşülmez. Zira bu rotasyon gerçekleşirse rakam yüksek olacağından tam bir kaos olacaktır.
adil
08.04.2011 - 15:41  
Saygı değer abilerimiz sizlerden lütfen şu isteğimizi bakanlığa bildirirseniz siz abilerimize çok ama çok dua ederiz isteğimiz sınavlı yönetici atamaları ile isteğe bağlı yönetici atamalarını aynı anda yapmalarına yönelik bir düzenleme istiyoruz. cünkü sınava dayalı bir takvim yok isteğe bağlı atamalar mayıs haziranda yapılıyor rotasyon ağustosta yapılıyor ama sınava dayalı bir takvim yok böyle olunca bazı iller hiç yapmıyor 74 il 2.sınava dayalı atama yaparken 7 il hala yapmadı illerin insiyatifine bırakılırsa böyle olur. lütfen bir şeyler yapın. teşekkür ederiz.
adil
08.04.2011 - 10:05  
Sayın abilerim lütfen bakanlığa mayıs hazirandaki isteğe bağlı atamalardan önce 2. sınava dayalı atamaları yapmayan 7 ilin sınava dayalı atama yapması yönünden isteğimizi bildirirseniz çok ama çok dua ederiz siz değerli abilerimize
fırat
07.04.2011 - 10:52  
Ailevi veya başka nedenlerle görevinden istifa eden okul yöeneticilerinin bir yıl geçmeden tekrar yöneticiliğie başvuramaması yıllarca görev yapan o insanı cezalandırmadır. Devlet memurluğundan dahi, usulune uygun ayrılan altı ay içinde geri dönme başvurusu hakkına sahip iken yöneticiler için bir yıl olması oldukça uzun bir süredir. Sendikanızın taslak hakkındaki görüşlerinde bu konuya değinmesi ve 6 ay olarak değiştirilme isteğinde bulunması dileğiyle başarılar dilerim.
adil
07.04.2011 - 09:36  
Sayın sendika yetkililerimiz sizlerden özellikler şunu rica ediyoruz bakanlığa şu sorumuzu bakanlığa yönetirseniz çok ama çok sevineceğiz Şimdiye kadar 74 il 2.sınava dayalı atamaları yaparken hatta çoğu iller 3.sınava dayalı atamalara başlarken neden 7 il hala daha 2.sınava dayalı yönetici atamasına başlamadı bu 7 ilde görev yapan arkadaşların suçu ne? Suçu O, 7 İl den görev yapmak mı Allah rızası için bu 7 ildeki arkadaşların sorununu bakanlığa bildiriniz Allah yardımcınız olsun teşekkür ederiz
adil
07.04.2011 - 09:22  
sayın yetkililerimiz yönetmelikte okul öncesi kurumlara sadece okul öncesi öğretmenler atanabiliyor oysaki bütün ilköğretim okullarının bünyesinden yıllardır anasınıfları mevcut ilköğretim okullarındaki idareciler zaten bu işleri yapıyor branş olarak ta birbirlerine yakın neden sınıf öğretmenleri okulöncesi kurumlara yönetici olarak başvuramıyor? Lütfen bu konuda sınıf öğretmenlerinde okulöncesi kurumlara başvurabilmesi için bir düzenleme yapılaması için bakanlığa bildirirseniz minnetkar kalırız sizlere teşekkür ederiz.
melikşah
06.04.2011 - 18:46  
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin 28.maddesinde istifa eden okul müdürü 1 yıl geçmeden yeniden yöneticilik görevine atanamaz denmektedir.Söz konusu süre çok uzun bir süredir.Kaldı ki 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda bile usulüne uygun görevinden çekilen devlet memuru altı ay içerisinde tekrar görevine dönebilmektedir.Yeni yönetmelikte mutlaka 1 yıllık süre altı aya çekilmelidir.Bir diğer husus ise istifa eden okul müdürünün öğretmen olarak görevine devam etmesidir.Bu hususun da değiştirilerek istifa eden okul müdürünün müdür yardımcısı olarak görevine devam etmesi sağlanmalıdır.
uluturka
06.04.2011 - 11:54  
Okullarda Müdür Yardımcılığından başka her işi yapan, yeri geldiğinde hizmetli, memur olan Müdür Yardımcılarının rotasyona tabi tutulmaları saçmalıktan başka bir şey değildir. Genç arkadaşlarımın çoğu sınav kazanıp Müdür yardımcısı olmuş ve bazı branşlarda sıra tayinlerini beklemeleri durumunda atanamayacakları okullara, sınavlara yoğun bir şekilde hazırlanarak ve hak ederek atanmışlarıdır.Bu şekilde saçma bir yönetmelik ile rotasyona tabi tutulmaları ve her 5 yılda bir atama yapılacağı göz önüne alındığında hiç kimsenin Müdür Yardımcılığı yapmak isteyeceğini zannetmiyorum. Sendika yetkililerinden isteğim bu ucube taslağa olumsuz cevap vermeleridir.Teşekkürler
şef45
05.04.2011 - 23:07  
sendikamız görüş belirtirken kamudan haber de çıkan müdür yardımcısı atamalarının belirli tarih aralığında yapılması önerisinde bulunmasını rica ediyorum.özellikle şubat ve haziran döneminde tüm illerde aynı anda duyuruya çıkılması iller arası farkı ve keyfi uygulalmaları ortadan kaldıracaktır. atama bekleyenlerin umut ışığı olacak ve belirsizlikler sona erecektir. ayrıca haziran ayında yapılacak atamalardan eğitim öğretim olumsuz etkilenmeyecektir.
adil
05.04.2011 - 10:18  
sınava bağlı herhangi bir atama takvimi yok illerin insiyatifine bırakılmış isteğe bağlı atamalar mayıs haziranda rotasyon temmus ağostosta lütfen sizlerden sınava bağlı bir takvimin olması için bakanlığa bildirirseniz memnun oluruz Allah yardımcınız olsun
12345
04.04.2011 - 18:41  
sayın sendika yetkilileri, Okullarımızın yerine göre memuru, yerine göre hizmetlsii, yerine göre öğretmeni olan; karar verici olmayıp sadece mevzuatı uygulayan, müdürlerin verdiği görevleri yapan müdür yardımcılarına uygulanmak istenen rotasyon konusunda yanımızda olmanızı istiyoruz.Rotasyon uygulanacaksa bile bunun müdür başyardımcılarına 8, müdür yardımcılarına 10 yıl olarakuygulanması şeklinde görüş vermeniz isteğimizdir. Çünkü emeğinin hakkıyla sınavı kazanmış 2005 yılında sınav kazanıp atanan yüzlerce donanımlı, konusuna hakim müdür yardımcısına yazık olacaktır. Bu noktadaki tutumunuz bizlere umut olacaktır... Saygılarımızla....
adil
04.04.2011 - 09:01  
Sayın sendika yetkilileri 1 yıldan az olan müdür yetkiliği c tipi müdürlükten saymıyorlar yani11 ay 29 gün olsa dahi oysaki a b tipi okularda 1 gün dahi müdürlük yapsa sayılıyor kuruyucu müdür olarak 1 gün yapsa sayılıyor sizlerden bu 1 yıl ibaresini kaldırması için bakanlığa bildirirseniz sizlere minnetar kalırız teşekkür ederiz
403403
03.04.2011 - 13:46  
sayın sendika yetkilileri bakanlığa lütfen vekaleten veya görevlendirme yoluyla idarecilik yapanlara bir hak verilmesi gerektieğini iletin. Herhangi bir kurumda müdür olarak görevlendirme suretiyle üç beş yıl idarecilik yaptırıyorsunuz. bütün ihaleleri yapıyor. altına imza atıp sorumluluk alıyor ama idarecilikten sayılmıyor. bu yanlısın düzelmesini istiyorum.. Ayrıca müdür yardımcılığı rotasyonuna da kesinlikle karşı çıkılması gerektiğini düşünüyorum..Çünkü Müdür yardımcılığı bir bir kadro değil görev olarak görülmektedir. öncelikle kadro verilip il dışı yer değiştirme hakkı da verilmelidir..saygılar
32690313276
03.04.2011 - 10:41  
Belli mesleklerin kendine has özelliği vardır. Bu özelliğinden dolayı eğitimcilerin bir okulda uzun yıllar kalması o okul için eğitim istikrarının sağlanması demektir. İstikrar kaliteyi getirir. Çünkü her yıl sonunda başarı ve performans değerlendirilmesi yapılarak bir sonraki yıl için iyileştirme ve geliştirme planları hazırlanır. Bu bakımdan eğitim istikrarını bozacak olan yönetmelik maddesindeki zorunlu yer değiştirme kavramının kaldırılması gerekmektedir. Eğitim sistemini özellikleri ve hizmet alanları farklı olan Emniyet ve Askeri teşkilatla karşılaştırmak bilime ve mantığa aykırı olur.
12964024862
02.04.2011 - 19:29  
2010 YÖNETİCİ ATAMALARINDA İL VE İLÇELERDE YENİ AÇILAN OKULLARIN VE BİRÇOK OKULUN İDARECİ ATAMALARI YAPILDI. 2011 YILINDAKİ BU ATAMALARLA BEŞ YILINI DOLDURAN İDARECİLER HANGİ OKULU SEÇİP ATANACAKLAR ?!! DAHA ÖNCEKİ YILLARDA MÜDÜR YARDIMCILIĞINA BAŞLAMIŞ, OKULU İÇİN YILLARCA ÇALIŞMIŞ, AİLE DÜZENİNİ OKULUNA GÖRE OTURTMUŞ, EVİNİ O BÖLGEDEN ALMIŞ, ÇOCUKLARINI O BÖLGEDEKİ OKULLARA YERLEŞTİRMİŞ, BÜYÜK İLLERDEKİ İDARECİLER, ÇALIŞTIĞI İLÇEDE ATANACAĞI OKUL OLMADIĞI İÇİN BAŞKA İLÇELERE GİTMEK ZORUNDA KALACAKLAR, BÜTÜN DÜZENLERİ BOZULUCAKTIR ! AYRICA PEK ÇOK OKULDAN BEŞ YILINI DOLDURAN BİR ÇOK İDARECİ BİRDEN OKULDAN AYRILACAK, OKULLARIN DA DÜZENİ BOZULACAKTIR ! ! ! BÖYLE BİR YÖNETMELİK ÇIKARILACAKSA, EŞİT ŞARTLAR ALTINDA ÇIKARILMALI, BU YÖNETMELİK ÇIKACAKSA, ÇIKTIĞI TARİHTEN İTİBAREN BEŞ YIL SÜRE BAŞLATILMALIDIR ! ! !
M.Akkaş
02.04.2011 - 18:07  
atamalarda ne kadar adaletli olduklarını gördük. kurumlarında tecrübeli mevzuatı iyi bilen idarecilerimiz sayesinde haksız ve adaletsiz işlemlerini yürütemedikleri için bizi menfaatimiz gibi görünen bir kararla politika yapıyorlar şu anda müdür yardımcılarımız için rotasyon uygulaması yapılması gereken bir zaman değil kişisel değil toplumsal düşünülmeli.
adil
02.04.2011 - 14:32  
sayın sendika yetkilileri ocak 1 den itibaren torba yasası cıkacak diye yani ek 2 deki değişiklerden dolayı çoğu iller duyuruya cıktı sonra torba yasası çıkacak diye duyurularını askıya aldılar şimdi yönetmelik çıkacak bu sefer isteğe bağlı yer değişikleri başlayacak peki askıya alınan sınava bağlı atamalar ne olacak mağdur mu olacaklar çözüm mayıs hazirandaki isteğe bağlı yerdeğişiklerden önce bütün illerin askıya aldığı sınava bağlı atamaları mayıs hazirandaki isteğe bağlı atamalarda önce yapmalarına yönelik bir düzenlemenin yapılmasını bakanlığa bildirirseniz emin olun ki herkes sizlere ömr boyu dua eder teşekkür ederiz Allah yardımcınız olsun
adil
02.04.2011 - 14:18  
sayın sendika yetkilileri mayıs haziranda isteğe bağlı yer değiştirmeler oluyor ağostosta rotasyon eylül ekimd iller arası amaaaaa sınava dayalı atamanın bir tarihi yok bunu bir takvime bağlanırsa çok iyi olur bazı iller hiç sınava dayalı atamlar yapmıyor teşekkür ederim
yörük
02.04.2011 - 14:03  
Evet arkadaşlar , internet üzerinde yorumlar yavaşladı. Sanırım yönetmelik üzerindekiyorumlar 11 nisan akadar sürmesi lazım. İşi küllendirmeyin. Braşn öğretmenlerinin haklarını savunmaya devam.
505050
02.04.2011 - 12:34  
ROTASYON GELMESİ İYİ OLDU DİYENLERE :Bu taslakdaki müdür baş yardımcılarına ve müdür yardımcılarına rotasyon maddesine yorumunuzu anlamış değilim. siz rotasyonun iyi olacağı kanaatindesiniz.Ancak gözden kaçırdığınız husus şu: müdür okullarda vizyon geliştirir.çevreyle diyolog halindedir.Müdürün değişmesi kuruma canlılık getirebilir.Fakat müdür baş yard. ve müdür yardımcıları okulun angarya işlerini,öğrenci işlerini,kültür işlerini yaparlar.Hem de özellikle meslek liselerinde öğretmenden daha az ücret alarak.şimdi size bir örnek.5000 öğrencisi bulunan merkez endüstri meslek lisesinin müdürü bu yıl değişti.6 ay oldu ancak okuldaki kurulu düzen devam ediyor.Bu okuldaki müdür yardımcısı ,baş yardımcıyla beraber 7 kişi ve hepsi de 5 yılını çoktan doldurmuş.bu okulun bütün yardımcılarının değiştiğini düşünün.yeni gelenler okula adpte olacak bir yandan da işleri yürütecek öyle mi. Arşivden evrak bile bulamazlar ve 5 yıl sonra gidecekleri belli bu okulu ne kadar sahiplenirler.Benim gibi birçoğu da istifa edecek. Öğretmenlerin garez ve kıskançlıkla yazdıkları yorumları okuyorum ve yazıklar olsun diyorum.Okulda elini taşın altına sokmayan ,dersi bitince evine giden 4 gün çalışan ayda 4 sefer de sevkli olduğu halde ücret alan bu kardeşlerimiz okulda meydana gelen en küçük olaya müdahale etmek yerine müdür yardımcılarına koşmayı bilirler. yönetim ekipişidir.Okula müdür atarken liyakata göre atansın ve yardımcılarını kendi seçsin. en doğrusu bu.Lütfen bir daha düşünün ve her 5 yılda bir okulları kaosa sokacak bu uygulamaya dur deyin.rotasyon yerine il içi ve il dışı tayin hakkı gelsin. Sayın Yöneticilerimiz ; Her konuda olduğu gibi bu konuda da gerçek sendika olduğumuzu lütfen kanıtlayınız.
3256041
02.04.2011 - 00:27  
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde değişiklik yapmak amacıyla hazırladığı taslağı sendikaların görüşünden sonra yayımlanacak. Yönetmelik yürülüğe girmeden önce EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİCİLERİNİN İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRME İMKANININ verilmesinde fayda vardır.. - öğle anlaşılıyor ki Milli Eğitim Bakanlığı her kademede çalışanlarının görev yerlerini 5 yılda bir değiştirecek. Uygulamaya ortadan başladılar ya alttan öğretmenlerden başlanmalıydı yada üstten Milli Eğitim Müdürlerinden Başlanmalıydı. -
yılmaz
01.04.2011 - 23:54  
Mehmet ŞENGÖNÜL ARKADAŞIMIZIN YUKARDA YAZDIKLARINA AYNEN KATILIYORUM . BU 3 YILLIK HİZMET SÜRESİNE ASKER ÖĞRETMENLİĞİ SAYIP KISA DÖNEMİ SAYMAMAK GERÇEKTEN ÇOK ADALETSİZ BİR YAKLAŞIM OLUR. NİHAYETİNDE OBJEKTİF KRİTERLERLE ASKERE ALINMADIK BİZ ,GÜNEYDOĞUDA ÇALIŞMAMA RAĞMEN ŞAHNS ESERİ KISA DÖNEM ÇIKTI VE GİTTİK YAPTIK.BU ARADA BENİM OKULA DA BATIDAN BİR ASKER ÖĞRETMEN GELDİ ,ŞİMDİ ONLA BENİ KIYASLARSAM O BENDEN HER AÇIDAN AVANTAJLI DURUMDA OLUYOR ,BİZİM ONA GÖRE BİR SÜRÜ MADDİ KAYBIMIZ OLDU AMA BUNU DERT ETMEDEN GİTTİK GÖREVİMİZİ YERİNE GETİRDİK. BU TASLAĞI GÖRENE KADAR HİÇ DE ZORUMA GİTMEDİ BU ,AMA BU TASLAĞI GÖRÜNCE GERÇEKTEN DERİN BİR ÜZÜNTÜ OLUŞTURDU BENDE .ÇÜNKÜ BU SINAVI DÖRT GÖZLE BEKLİYODUM EĞER TASLAK BÖYLE KALIRSA 2.5 yılda kalacağım.GÖZ GÖRE GÖRE ADALETSİZLİK YAPILMIŞ OLACAK BU DA BEN VE BENİM GİBİ OLAN ARKADAŞLARDA DERİN BİR ÜZÜNTÜ OLUŞTURACAKTIR .ARKADAŞIMINDA SÖYLEDİĞİ GİBİ TASLAĞIN 3 yıllık sürenin hesabında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte ve asker öğretmenlikte geçen sürelerin tamamı ve Bakanlık kadrolarında öğretmenken askerlik görevini yerine getrimek için aylıksız izinli geçirilen süreler ile özel okullarda öğretmen/yönetici olarak geçen sürenin 2/3’ ü değerlendirilir.” şeklinde değiştirilip görüş bildirilmesini sendikamızdan bekliyoruz ... şimdiden teşekkür ederim.
888
01.04.2011 - 23:04  
Müdür yardımcılarına uygulanacak rotasyon tam bir kıyım sürgün ve adaletsizlik örneğidir.Benim gibi 2005 sınavla gelen idareci arkadaşların kıdemli yöneticileri geçme şansımız yok.Bu taslak bizim boynumuza ilmiği geçirmiş ve biz sadece bekliyoruz.Ben Mardin'de Eğitim-Bir-Sen'in en kıdemli üyesiyim.Ama görüyorum ki bizim sendikadan ses seda yok.Bu karar kabul edilirse sendikadan istifa edeceğim.Sendikanızı bu yürekli desteğinden dolayı da kutluyorum.Zulme sessiz kalmadınız.Taslakta ki rotasyon maddesini de iptal ettireceğinize inanıyorum.Teşekkürlerimi sunuyorum.
okulöncesi
01.04.2011 - 21:41  
sendikamız bu rotasyon yönetmeliğini acilen iptal ettirmelidir yoksa okullarda kaos olacak ben öğretmenim tanımadığımız idarecilere alışmamız zaman alacak sıkıntılar ortaya çıkacak
dozyurt
01.04.2011 - 19:28  
Bu gidişle öğretmenlerede gelir bu rotasyon artık okullar hizmetlilere kalır. Gözümüz aydın. Ne sebeple destek verirler bu rotasyona öğretmen arkadaşlarım.Her halde bu arkadaşlar yöenticilerden nefretleri eğitimi düşünmelerinin önüne geçiyor.Eğer çalışmayan yöneticiler var da bunların yeri değişsinse düşünce bu kişiler zaten gittikleri yerlerde yine çalışmazlar , gittikleri yerler kurum değilmi. Verimi düşmüş emkliliği geçmiş yöneticiler se hedef bunlar zaten Ek 2 ye göre istedikleri kuruma gitmelerini kimse engelleyemez. Sınavı kazanmış yeni atanmış idealist yöneticilere Ek 2 ye göre puanı düşük olacağından onlara sen sürgüne diyorsun.Rotasyon yapıyorsun Ek 2 de yeni göreve başlamış yöneticlire hiç şans tanımıyorsun sınavı kazanıp yeni atnan bir yöneticinin yıllanmış yöneticilerin yanında ne şansı var allah aşkına biri açıklasın. Bu rotasyon yeni yöneticileri tamamen istifaya zorlamaktan ve okulları kargaşa ortamına sürüklemekten başka bir şey değil. Uzmanlığa puan veriyorlar ne zaman açıldıda girmedi bu eğitimciler sınava.Ne zaman yapıldı bu sınav.YİBO ların ataması bakanlığa alınıyor diğer kurumlardaki yöneticlerin buraları tercih etmelri engelleniyor bu nasıl eşitlik. Rotasyon kesinlikle olmamalı da illada olacaksa yap sınavı herkes eşit şartlarda tercih yapsın. Bütün kurumların duyuruları aynı anda yapılsın. Bu yönetmelikte bu haliyle geçerse Yüce Türk Mahkemelrine çok iş düşecek yine. Tabii sendikalar bunun karşısında dik durup bu taslağın bu haliyle çıkmasını engellemezse. Eğitimciler olarak bunun takipçisiyiz ve bundan sonra sendilar hakkındaki düşüncelerimiz gözden geçireceğiz. Bırakın okullardaki yöneticlerle uğraşmayı esas il ve ilçe mem lerdekilere bakın siz.
123456
01.04.2011 - 16:48  
Rotasyonda süre 8 yıl olmalıdır,10 yıl olmalıdır diye yazan arkadaşlara bir hikaye anlatmalıyım. Gerçi çok bilinen hikayedir ama yinede anlatayım.Memleketin birisinde Kral emir verip şehrin girişindeki köprüye adam koymuş ve geçenden vergi alacaksın demiş.Bir zaman sonra rahatsızlık olmadığını görünce kızıp diğer tarafa da bir adam koymuş ve girenden, çıkandan vergi almaya başlamış.Bir zaman sonra yokladığında halktan hiçbir memnuniyetsizlik olmadığını görünce bu sefer köprünün ortasına bir adam daha koyup geleni geçeni becereceksin demiş.(özür)Bir zaman sonra adamları demiş ki kıralım hoşnutsuzluk arttı.Kralda hah halkım akıllandı baş kaldırmayı öğrendi, çağırın temsilcileri diyerek sevinmiş.Almış gelmişler temsilcileri huzura.Anlatın demiş huzursuzluğunuzu Kıral.Demişler ki ‘Efendim akşamları köprü çok kalabalık oluyor,eve geç kalıyoruz.Mümkünse şu köprünün ortasındaki adam sayısını artırın da bu kadar sıra uzamasın’ Şimdi bu 8 yıl,10 yıl diyenlerin bu halkla bir ilgisi varmı diye kendi kendime sormadan edemiyorum.Acaba………
4177346
01.04.2011 - 15:49  
yönetmelikteki atama branşı yerine atama branşı veya mezuniyet branşı olmalı.öğretmen eğitimini aldığı alanda daha başarılı olur.
mesutc
01.04.2011 - 15:23  
Meslek liselerine yönetici olarak atölye ve laboratuvar öğretmeni atamanın hiçbir izah edilir mantığı yoktur.Senelerce bu okullarda yöneticilik yapmış olan ve işleyişi çok iyi bilen kültür öğretmeni arkadaşlar mağdur edilmektedir.Okullardaki idari işlemler belirlidir ve yönetmeliklerle düzenlenir.Meslek öğretmeni de kültür öğretmeni de aynı işi yapacak.Sorun Eğitim Liderliği ise ,liderlik meselesi hiç bir branşın tahakkümü altında değildir.Bence meslek liselerinde en az 3 sene yöneticilik yapmış olan kültür dersi öğretmenlerine aynı haklar verilmelidir.
4177346
01.04.2011 - 15:11  
Meb yeni mağdurlar yaratmaya hazırlanıyor.genel idare hizmetleri sınıfında yönetici olarak çalışan öğretmenlerin yöneticiliğe başvuru hakkını gasp ediliyor..oysa ki bu kişilere de yılın belirli bir tarihinde yöneticiliğe başvuru hakkı verilmelidir..bu kişiler başvurusunu yapar, puanları yeterli gelirse atanır, puanları yeterli gelmezse atanamaz.bu kadar basit..adalet..adalet..
serkanculha
01.04.2011 - 14:46  
gofder arkadaşım sen hala neyi gözden geçiriyorsun hala Türk Eğitim Sen üyelik formunu doldurup imzanı atmadın mı hiç vakit kaybetme ünlü ozanlarımızdan birinin de dediği gibi'' onlar kabuk öz menem '' öz ve gerçek olan dik duran mücadele eden gerçek sendika türk eğitim sen hiç vakit kaybetmeye gerek yok hemen olman gereken yere üye ol bütün diğer arkadaşlara da aynı şeyi tavsiye ederim hiç vakit kaybetmeyin gerçekleri görün artık toplanma yerimiz türk eğitim sen olsun herkesi doğruyu görüp yanımıza gelmeyi tavsiye ederim
adil
01.04.2011 - 14:09  
Sayın yetkililerimiz sizlerden isteğimiz sınava bağlı atamalar ile mayıs hazirandaki isteğe bağlı atamaları aşzamanlı yapmalarına yönelik bir düzenleme yapmalarını bağanlığa bildirmenizi rica ediyoruz.çünkü bazı iller sınava bağlı atama yapmıyor sınavı kazanlar mağdur ediliyor sınavlı atamada belli bir zaman yok illerin insiyatifine bırakılmış böyle olunca bazı iller 3 defa duyuruya cıkmasına rağmen bazı iller sadece bir defa duyuruya cıkmış oluyor böylece duyuruya cıkmayan sınavı kazanan adayların olduğu ilerdeki arkadaşlar mağdur ediliyor.teşekkür ederiz.
serkanculha
01.04.2011 - 11:38  
Merhabalar arkadaşlar hepinizi uyarıyorum özellikle diğer sendikalara üye olan arkadaşlara gözünüz açın artık sizi türlü vaatlerle ikna edip kandıran sendikalara inanmayın artık tek yol her sorunumuzda yanımızda olan Türk Eğitim Sen de buluşmak tek çözüm tek çare tek gerçek sendikaya bekliyorum hepinizi sizin üyelikleriniz sayesinde gün geçtikçe büyüyen malum sendika bizim sorunlarımızla ilgilenmek yerine bazılarıyla omuz omuza herşeye eyvallah çekip kendi dertlerine düşmüş durumda doğru yolu bulmak dileğiyle herkese çalışmalarında başarılar dilerim sözlerime inanmayanlar en azında sendikaların web sitelerini karşılaştırabilir kimlerin neyle uğraştığı açıkça ortaya çıkar
gofder
01.04.2011 - 11:22  
arkadaşlar gerçekten buna karşı olanlar bir yol haritası belirlemeli özellikle sınavı kazanan binlerce m.yardımcısı sürgüne göndirilecek.ne yapmalı
ali yılmaz
01.04.2011 - 11:15  
Yönetmelikte: 1-Yer değiştirmeler zamana yayılmalıdır.1 yıl olabilir. 2-Fen Lisesine getirilen uygulama Halk Eğitim Merkezlerinede getirilmeli.(çünkü çok farklı bir yapı müdürler değişti yardımcılar da değişirse....) 3-Ek-2 güzel.ama hizmet puanı da eklenebilir.zor şartlarda çalışanlara bir yardımı olabilir.
eğitimci
01.04.2011 - 11:09  
Müdür yardımcılığı görevi okullarda en zor görevlerden birisidir., 8 saat okullarda bu ağır şartlarda çalışmanın zaten zor olduğunu, bu kadar çalışılmasına rağmen genelinde ek dersle ilgili ciddi bir iyileşmenin olmadığı, bütün angarya işlerin neredeyse müdür yardımcıları tarafından yapıldığı, bir de rotasyon olayıyla tamamen eğitimden kopacağıı, yeni müdürün sürpriz olacağı için çalışma şartlarının zorlaşacağı, yeni göreve başlayan idarecilerin muhtemelen daha kötü okullara gidecekleri, hatta büyük bir kısmının istifa ederek öğretmenliğe geri dönecekleri bunun da idari boşluk doğuracağı aşikardır. Eğitimde aslolan ekip olmaktır. Hani güzel de bir söz vardır, "Yetenekler oyunu kazandırır ancak başarıyı getiren güç ekip çalışmasıdır." diye. Müdür, ve müdür yardımcılarını aynı ekibin bir parçası yapmak zor ve zaman aldığından rotasyon uygulamasıyla durumun daha da karmaşık bir hal alacağını düşünüyorum. Bence en doğru olan eski sitemdeki uygulamadır. Eğitim de kalite açısından bu seçeneğin daha da olumlu olacağını düşünüyorum. Sonuç olarak Okul müdürlerinden eğitim lideri olmasının beklendiği bir zamanda kendi seçmediği veya istemediği bir ekiple çalışmaya zorlanmasının hangi sonuçlar doğuracağının iyi hesaplanması gerekmektedir. Bu nedenle sendikamızın bu duruma gereken hassasiyeti göstermesini saygılarımla arz ederim.
gofder
01.04.2011 - 10:46  
eğit bir sen üyesiyim ama sizi takdir ediyorum.üyeliğimi bir kez daha gözden geçireceğim.rotasyona olan tavrınız bizi mutlu ediyor.sadece siz varsınız şu anda ozaman destek vakti diyorum
4177346
01.04.2011 - 08:57  
yeni mağdurlar oluşacak..genel idare sınıfındaki yönetici öğretmenlerin başvuru hakları ellerinden alınmıştır.bu taslağa göre bırakın yönetici olmayı başvuru dahi yapamazlar..bu kişilere şaunki yönetmelikte "süreye ve zamana bağlı kalmaksızın başvuru hakkı" vardı.tabi buda yanlıştı,yani bu kişilerin başvurları belli bir zamanda alınmalıydı..sözüm ona meb yaptığı hatayı düzeltmeye çalışıyor ama yeni bir hata yapıyor;başvuru hakkını hepten kaldırıyor..sendikamızdan bu konuda mebi uyarmasını bekliyoruz.saygılar sunuyorum.
teknik_42
01.04.2011 - 01:18  
Meslek liselerine kesinlikle atölye ve meslek dersi öğretmenleri yönetici olarak atanmalıdır. Meslek dersi öğretmenleri normal liselere ve ilköğretime yönetici olarak atanamamaktadır. Kıstas olarak da meslek liselerine kesinlikle ama kesinlikle atölye ve meslek dersi öğretmeni yönetici olarak atanmalıdır. Hatta Halk eğitim merkezleri mesleki kurslar düzenlediği içinde buralarada meslek dersi öğretmeni atanmalıdır. Diğer önemli konu yöneticilikler, o okul bünyesinde bulunan belirli senesini doldurmuş öğretmenler arasından 8 yılda bir oy kullanılarak seçilmelidir. Bence en ideali budur. Üniversite rektörleri 5 senede bir seçimle değişiyor. Aynen bunun gibi olmalıdır. Sayın yetkili taslağa bunlar girmelidir. Teşekkür ederiz.
333
01.04.2011 - 00:32  
SİZLERİ ROTASYONA KARŞI ÇIKIP DİK DURDUĞUNUZ İÇİN TEBRİK EDİYORUM
333
01.04.2011 - 00:04  
Sayın Türk Eğitim sen yetkilileri Ben Müdür yardımcısı olarak niğdede görev yapmaktayım.rotasyona karşı dik duruşunuzdan dolayı sizleri tebrik ediyor ve en kıs zamanda eğitim bir sen den istifa edip sendikanıza girecem . Çünkü Eğitim Bir Senin Gözü iKTİDARI SAVUNMAKTAN başka bir şey grmemektedir bizde onlar uyansın diye Rotasyona karşı çıkan Müdür yardımcıları olarak istifa mekanizmasını çalıştıracağız.Yakın zamanda eğitim bir sen den ne kadar istifa olduğunu sizde gizleyemeyeceksiniz
çağatay
31.03.2011 - 23:16  
Sayın Sendika yetkilileri ; Taslakta özellikle Fen lisesi Müdürleri Fen Liselerine, Mesleki Eğitim Merkei Müdürleri, Mesleki Eğitim Merkezlerine, Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürleri Rehberlik Araştırma Merkezlerine atanır diyor. Neden Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri Halk Eğitimi Merkezlerine atanır ibaresi konulmamış. Halk Eğitimi Merkezleride her ilçede tek olan , çoğu tam gün tam yıl eğitim yapan kurumlardır. Geçen yıl Halk Eğitimi Merkezi Müdürü iken zorunlu olarak İlköğretim Okulu Müdürlüğüne atanan Müdürler Mahkeme kararları ile geri dönüyorken bu taslakta neden düzeltilmez bu durum. Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin İlköğretim Okullarına atanması tam gün tam yıl eğitime tabii kurumlarda büyük hak kayıplarına yol açacaktır. Ayrıca Halk Eğitimi Merkezleri de Mesleki Eğitim Merkezleri gibi Modüler sistem uygulayan Mesleki eğitim veren ve çok amaçlı özellikleri olan Eğitim Kurumlarıdır. Yetkilileri bu konuda uyarmanızı ve taslağa HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLERİ HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİNE ATANIR ibaresinin ekletilmesini önemle arz ve rica ediyorum
zerrinhoca
31.03.2011 - 22:55  
Bu taslaktan kesinlikle rotasyon maddesinin kaldırılmasını rica ediyorum.Sendikam lütfen böyle bir şeye alet olmasın.Bir okulda aynı anda üç, dört idarecinin gittiğini düşünebiliyor musunuz? Sizden ricam sendika olarak ağırlığınızı koymanızdır.
yıldızlı
31.03.2011 - 21:52  
Çok değerli sendika yöneticilerimiz. Bu konuda sendikalardan görüş istenecekmiş. Ben bu konuda sendikaların görüş bildirmesini eğitimle ilgili sorunların sadece Müdür müdür yardımcısıyla ilgili olarak kabul edilmesi olarak görürüm. Gelmiş geçmiş tüm hükümetlerin sundukları çözümlerin hepsi geri tepip sorunları dahada büyüttü. Hepsinin altında öğretmen müdür müdür yardımcısı ve en önemlisi yavrularımız kaldı. Oysa bunların sorumluları çocuklarını özel okullarda amerikalarda okuttu. Şimdi ezilen meslek gurubumuz kademe kademe sindiriliyor. Önce Müdürler,müdür yardımcıları sonrada sıra öğretmene gelecek. Sanki sorunların sebebi bu fedakar meslektaşlarım. Sendikaların hiçbirinden ses tepki yok. Muhalefetin gündemine bile giremiyoruz.İktidar meydan okurcasına pişkin Sadece internet sitelerinde belli mihrakların pompaladığı yorumlar ve sanal alemde sahipsiz birbirine düşmüş gibi görünen öğretmenler. Bu oyuna gelmeyelim. Başta sendikar olmak üzere kenetlenelim. Çünkü globalizm canavarı ve taşeronları hepimizi sindirip sistemi ücretli, sözleşmeli gibi çalışma sistemine mahkum etme amacında.EDİTÖR: Sayın hocam biz TES olarak,Müdürler rotasyonuna bunun için karşı çıktık ve kademeli olarak bütün eğitim çalışanlarına uygulanacak demiştik.Bu konudada mücadelemizi sürdüreceğiz. Saygılarımla.
doğruyum
31.03.2011 - 17:11  
MEB'in yönetici atamaları ile ilgili sendikalara gönderdiği taslağın, önceki Yönetmelikteki karmaşık görünen maddelerine göre daha açıklayıcı yönleri var. Ancak Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarına atanacak müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı için Bakanlığın 80 saylı Talim Terbiye Kurulu kararı yanlış uygulanmaktadır, bu yüzden birçok meslek dersi öğretmeni istedikleri yerlere yönetici olarak atanamamaktadırlar. Örnek verecek olursak; Meslek dersi öğretmenleri için atama alanın karşısında Talim ve Terbiye Kurulu kararında derse girebileceği dallar belirtilmektedir, ders olarak belirtilmemektedir. Atama komisyonunda bulunanlar, meslek dersi öğretmeninin atandığı alanının karşısında girebileceği dersi belirtilmeyip dal belirtildiğinden yanılgıya düşmektedirler. Bu yüzden bir çok meslek dersi öğretmeni arkadaşımız mağdur edilmektedir. Sendikamız görüş bildirirken bu konuya eğilmeleri gerekmektedir, mutlaka Yönetmelikte bu konuya açıklık getirecek düzenleme yapılmalıdır. Ayrıca okulllarda çalışan müdür yardımcılarının ve müdür başyardımcılarının da rotasyona tabi tutulmaları kesinlikle yanlıştır. Çünkü okullarda çoğunlukla işleri müdür yardımcıları ve müdür başyardımcıları yürütür. Müdürlerin rotasyona tabi olmaları belki okullardaki işlerin yürütülmesinde aksamalara neden olmaz ama müdür yardımcılarının yer değiştirmesi okulları perişan duruma düşürür. Ek-2 değerlendirme çizelgesinde sicil, ödül ve ceza puanları kaldırılmış, bu da çok yanlış. Eğer ödül alan ile caza alanı aynı şartlarda değerlendirirseniz bunda adalet olmaz. Ödül alanın önde, caza alanın da geride olması gerekmez mi? Bir yerde bir yanlışı düzeltirken başka bir yanlış eklemek doğru mudur? Yönetmelik hazırlanırken bu işin uzmanları ile çok iyi düşünülüp; yapılacak düzenlemelerin eğitim açısından faydaları ve zararları bütünlük içinde birlikte değerlendirilmeli ve herkesi memnun edecek şekilde hazırlanmalıdır.
4177346
31.03.2011 - 16:43  
..meb hep aynı hatayı yapıyor,görüşleri hiç dikkate almıyor..25/1 maddesinde bulunan 'zamana bağlı kalmaksızın' ifadesinin yanlış olduğunu, bu ifadenin yerine belli bir tarih konması gerektiğini bütün sendikalar söyledi ama meb kimseyi dinlemedi,sonradan yanlışı farketti..yanlışı düzeltmek yerine saçmaladı ve bu kapsamdaki yöneticilerin başvuru hakını hepten aldı.oysaki başvuru hakkının belli bir tarihte verilmesi adaletli olack
pınar
31.03.2011 - 15:09  
8) Zorunlu yer değiştirme kapsamında görev yeri değiştirilen eğitim kurumu yöneticileri ayrıldıkları eğitim kurumlarına, atandıkları eğitim kurumunda göreve başladıkları tarihten itibaren beş yıl geçmeden atanma isteğinde bulunamazlar.Şeklinde Yönetici atamaya bu madde eklenmek istenmektedir zorunlu olarak yeri değiştirilen okul müdürü bu yeni eklenecek bu madde ile eski okuluna 5 yıl dönemeyecektir niye böyle bir zorunluluk getiriyorlor bunu anlamak biraz zor zorunlu olarak yeri değişen okul müdürü eski okuluna müdür ataması yapılmamışsa veya atanmak isteyen yoksa bu okulun müdürlüğü vekaleten yürütülmesi doğru yoksa isteğe bağlı olarak eski okuluna atanabilmesi gerektiğini düşünüyorom bu yol 5 yıl kapanmaması gerekiyor il merkezinde görev yapan okul müdür için bir şey fazla farketmiyor fakat küçük ilçe de görev yapan okul müdür rotosyon sebebiyle bir başka ilçeye atanması söz konosu olabiliyor yıllarca yaşadığı ilçeyi terketmek zorunda kalıyor hiç olmassa eski okuluna isteğe bağlı olarak müdür olarak atanmasının önü kapanmaması gerekir eski müdürlere bu kadarzorlanmaması gerekmektedir yönetici atama yönetmeliğine böyle bir maddenin konmasını istemiyoruz.5 yıl eski okuluna dönemesi çok ağır bir ceza olarak düşünüyorum.saten eski okuluna müdür ataması yapılmış ise bu konuda diyecek bir şey yok. zorunlu yer değiştirme bütün merkez ve il ilçe teşkilatında görev yapan il ve ilçe müdürleri, şube müdürleri il müdür yardımcılarınada uygulanmasını istiyoruz
emircan
31.03.2011 - 12:12  
1-asker öğretmenken müdür yetkili olarak çalışılan süreler yöneticilikte geçirilen sürelere eklenmelidr. 2-uzman ve baş öğretmenlik namzetiyle verilen 3 puan haksızdır ya puan azaltılsın yada tamamen kaldırılsın 3-yükseklisans ve doktoraya daha fazla puan verilesin ki yönetici ve öğretmen arkadaşlar kendini geliştirme ve donanımlarını arttırma konusunda daha istekli ve akademik açıdan daha üst düzeyde olmaları sağlansın.
BELİNAY
31.03.2011 - 11:33  
Sayın sendika yöneticileri bu taslağa göre müdür yardımcıları rotasyona tabi olacaklar diyelim.Tüm Branş öğretmenleri liseler dahil ilköğretim okullarını isteyebilirken sınıf öğretmeni olan yönetici arkadaşlar sadece ilköğretim okullarını isteyebiliyor.bu adaletmi? Diyelim bir ilde 15 ilköğretim 10 lise var Branş öğretmenleri hepsini isteyebiliyor ama sınıf öğretemeni idareci arkadaşım sadece ilköğretimleri isteyebiliyor.Bunda bir adaletsizlik yokmu? ortaöğretimdekiler ilköğretimdekiler kendi içlerinde değişebilir.
adil
31.03.2011 - 10:12  
Sayın sendika yetkilileri sizlerden bakanlığa isteğe bağlı yer değiştirmelerle sınava bağlı atamaları bir arada yapma ile ilgili bir düzenleme yapmaları çünkü bazı iller sınava bağlı 2. atamaları hala yapmadı bu da sınavı kazanan adayları mağdur ediyor.teşekkür ederiz.
ibaki
31.03.2011 - 08:43  
Sayın;sendika yetkilileri:Her öğretmenin görüşü farklıdır. Bu yapılan taslak, meslek liselserindeki sorunları oldukça giderici. Meslek Liselerinde idarecilerin( Müdür Başyardımcısı) Meslek öğretmeni değilse vay haine o meslek lisesi ve öğretmenlerinin. Anlat anlatabildiğin kadar. Bunları yıllarca yaşadık. Meslek lisesinde idareciyim. Yer değişikliğinden en fazla zarar göreceklerin başında ben gelmekteyim. Bu taslağı destekliyorum. Sendika tarafsız kalmalıdır. Taslak hatasızmı elbetteki hayır ama desteklenebilir bir taslak.
999+999+999
30.03.2011 - 22:52  
Çok değerli Sendika Yöneicilerim; yönetici atama ve yer değiştirme taslağına ek olarak mesleki ve teknik lise müdürlerinin atölye, labaratuvar ve meslek dersleri öğretmeni şartı aranıyorda, müdür baş yardımcısı ve müdür yardımcılarının da; atölye, labaratuvar ve meslek dersleri öğretmeni olması daha yerinde olacaktır. Çünkü uygulamada çok sıkıntılar yaşanmakatadır. Bu konunun dikkate alınması Türk Eğitim sistemine katkı sağlıyacaktır. Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
Fen Lisesi
30.03.2011 - 21:17  
FEN LİSESİNDE ÖĞRETMEN OLARAK ÇALIŞMAKTAYIM. TASLAK YÖNETMELİĞE GÖRE EKİM AYINDA SINAVA GİRDİĞİMDE MÜDÜR YARDIMCISI ATAMALARINDA 2009 YILINDAN ÖNCE ANADOLU LİSELERİNE ATANANLARLA EŞİT ŞARTLARDA MI ATANACAĞIM YOKSA ÖNCE 8-2 MADDEYE GÖRE BİZLER ATANACAK BİZDEN BAŞVURU OLMAZSA 8-3 TEKİLER Mİ ATANACAK. LÜTFEN SAĞLIKLI DEĞERLENDİRMELERİNİZİ BEKLİYORUM.
dozyurt
30.03.2011 - 19:12  
Bu taslaktan okulların bel kemiğini oluşturan müdür yardımcılarına getirilen rotasyon derhal kaldırılmalıdır. Ben bir öğretmenin okullara mdürüler rotasyonla geliyor hadi birde müdür yardımcılarına yaptınız. Ne olacak o okulun hali. Çevreyi veliyi okulu öğretmenelri öğrencileri tanımayan yöneticiler. Vay geldi o okulların haline. Yioboların atmasını baknlığa alıyorlar peki diğer okullardaki müdürler rotasyon zamanında bakanlıla valilik aynı zamanda duyuru yapmazsa yiboları tercih edemeyecek mi yada tam tersi yibolardaki yöneticiler. Meslek lislerin duru yine vekilliklere devam gibi. Yani bu taslak bu haliyle kabul edilirse mahkemelre çok iş düşecek yine. Sendikalrdan beklentimiz bizlerin haklarını sendileriın savunması mahkemelrin değil. Lütfen baknlığa bu durumları iletin. Rotasyonu okul yöneticilerine getirip okulları huzursuz edip eğitimi geriye götüreceklerine ilçe ve il milli eğitimlerdeki yöneticilere getirsinler.Esas oralarda sorun var.
MESTANER
30.03.2011 - 18:51  
Halen Anadolu Lisesi öğretmeni olanlar tayinle Fen liselerine geçmiştir/geçebilmektedir. Anadolu Lisesi müdürleri fen liselerine müdür olamamaktadır. Sendikamız bu konuyla mutlaka ilgilenmelidir.
mesutc
30.03.2011 - 16:35  
Meslek liselerine Müdür atamalarında bu tip okullarda en az 3 sene görev yapmış kültür dersi öğretmeni yöneticilerine başvuru hakkı verilmeli.Yöneticilik kavramı hiç bir branşın tahakkümü altında değildir.
adil
30.03.2011 - 15:19  
Sayın yetkililerimiz sizlerden isteğimiz bakanlığa sınava dayalı atamalar ile isteğe bağlı atamaları aynı anda yapmaları nedeni ise örneğin şanlıurfa gibi bazı iller sınava dayalı atamaları 71 il yapmasına rağmen yapmıyor yapmam diyor neden cünkü sınavı kazanamayan hatırı sayılı kişiler mayıs hazirandaki sınavsız yani ek 2 göre isteğe bağlı yer değiştirmelerde atanacaklar sınavı kazanan bir aday 100 dahi almış olsa eğer hizmetinde müdürlük yoksa başvuramiyor sizlerden isteğimiz sınava bağlı atamalar ile isteğe bağlı atamaları bir arada yapmalarına dair bir düzenleme istiyoruz teşekkür ederim
Sard58
30.03.2011 - 13:58  
Ben özellikle rotasyon uygulmasının zamanlamasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Şurda yaz tatiline az bir zaman kalmış rotasyon uygulaması başlatılmak isteniyor. Herkesin kendine göre planları var. Kısa bir süre içerisinde bu planları değiştirmek zor. En azından MEB taslağı yayımladıktan sonra bir yıllık bir geçiş süreci sağlasa da ona göre insanlar planlarını yeniden yapsalar. Ben kendi adıma müdür ve müdür yardımcılığı sınavlarını kazanmıştım. Görev yaptığım kurumdan memnun olduğum için şu ana kadar yapılan yönetici atama duyurularında tercih de bulunmadım. Ama rotasyon uygulmasının çıkması nedeniyle tercihte bulunmadığıma pişman oldum. Çok güzel okullara müdür veya müdür yardımcı olarak atanabilirdim. Bu rotasyon kararını duyunca şok oldum desem yeridir. MEB den şu anki beklentim yönetmeliği yayınlayabilir ama bu rotasyon uygulmasını zamana yayması. Ekim ayındaki yönetici sınavından sonra ki yaz tatilinde rtotasypon uygulması başlatabilir. Bu sayede insanlar rotasyon uygulması nedeniyle yeni okullara gidebilirler. Veya şuda yapılabilir. Mesela müdür ler beş yılda bir yer değiştiriyor. Müdür yardımcıları da sekiz ve ya on yılda bir yer değiştirsin. Türk Eğitim Sen den beklentim:Çok ani olan bu rotasyon uygulamasının zamanlaması yanlış. Bu yıl ertelenip gelecek yıldan itibaren uygulamaya geçsin veya rotasyondaki beş yıllık süre sekiz veya on yıla çıkarılsın. Gerçekten şu anda çoğu insan huzursuz bir duruma düştü. Herkesin yaptığı planlar alt üst oldu.
M.Akkaş
30.03.2011 - 13:20  
Milli eğitimde kalite o okuldan bu okula adam değiştirip durmakla artmaz bu eğitim teşkilatında çalışan fedakar insanları serbes bırakın buradaki amaç kaliteyi artırmak değil kadrolaşmak. önerim önce il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde görev yapan müdür yardımcıları ve şube müdürlerine bir uygulasınlar verimliliğine ona göre puan verelim. benim okulumda soruşturma geçirmeyen idareci kalmadı ama suç delil bulamadılar 76 maddeden birilerini geri gönderdik diye bizlerle uğraşıyorlar allah doğrularla beraberdir bu kaleyide onlara teslim etmeye niyetimiz yok. bizim gibi çok okul olduğunu biliyorum onun için bu rotasyonun uygulanmasını karşıyım.Sendikamın gereğini yapacağını inanıyor ve çok teşekkür ediyorum.
M.Akkaş
30.03.2011 - 13:06  
Okullarımızın bel kemiği olan öz veri ile çalışan bu insanlara bu layık görülmelii.Bir sendika temsilcisi olarak bunun kabul edilmesini istemiyorum.Bunu onaylayan sendikalarında büyük bir tepki göreceğine inanıyorum.Bu arkadaşlarımızın yeri geldiğinde hizmetli,yeri geldiğinde memur ve yeri geldiğinde öğretmen olarak görevlerini eksiksiz yapmaktadırlar.Lütfen bu insanlarında çalışma öz verilerini ellerinden almayalım.bu olay eğitimde bir deprem yaratır. örnek benim okulumda 5 tane müdür yardımcısı var okulumuzun 92 kişi kadrolu olarak görev yapıyor 1200 öğrencisi ve pansiyonu var başarılı bir yönetim ekibi olarak bu 5 kişinin aynı anda ayrılması bu kurumda her türlü hizmeti bitirir bu okulda kadrolu 1 tane bile memuru yok personel işleri ayniyat işleri muhasebe işleri saymakla bitmez bu mevzuat konularında görevi olarak yapan müdür yardımcılarımız dışında ne kadar bilgi ve beceriye sahip buraya atayacağı yeni 5 arkadaşımıza ödül değil sürgün olur.ilgi yönetmelikte bazı bölümler menfaatimize gibi gözüksede genellemede arkasından çok kötü şeyler olur. yetki dönemi ve seçim öncesi hazırlanmış olan bu taslağı sendikamız şubeleri sorumlu oldukları bölgelerde görev yapan müdür yardımcılarıyle bir toplantı yapıp onların üzerinde baskı yaratacak olan bu atanma korkusu giderilmeli görüşleri alınmalı. ben bir müdür yardımcısı değilim ancak birimizin meselesi hepimizin meselesi olmalı gerkirse meydanlara velilerle bile ineriz.
scatty
30.03.2011 - 12:34  
Rotasyon bana göre okul müdürlerinden aşağıya doğru değil,yukarıya doğru uygulanmalıdır."At sahibine göre kişner" atasözü doğruysa,sırasıyla şube müdürleri,İl ve ilçe mem müd.yardımcıları ve müdürler rotasyona tabi tutulmalıdır.
iskenderunlu
30.03.2011 - 12:08  
Ek-2 de yapılan değişikliklerin adaletli ve fırsat eşitliği ilkesine uygun olduğunu düşünüyorum. Ödüllere verilen puanların kaldırılması yerinde bir karar olmuş, ayrıca uzmanlık sınavının bir an önce yapılmasını istiyor, aksi halde uzmanlığa puan verilmemesini istiyoruz. Teşekkürler.
mt56bt71
30.03.2011 - 11:54  
rotasyona uğramış biri olarak okul müdürlüklerinin ilköğretim ve ortaöğretim olarakta ayrılması gerekir. branş öğretmenleri meslek liselerine müdür olabilmelisir.
12345yusuf
30.03.2011 - 11:12  
Değerli sendika yöneticilerimiz.Branşı Öğretmen Meslek Bilgisi olan Müdürlerinde Anadolu Öğretmen Liselerinde önceliği olmalıdır.Nasıl İmam Hatip Liselerine Din kültürü öğretmeni önceliği varsa bu okullarda da Öğretmen Meslek Bilgisi Branşı ön planda olmalıdır.Sınav ve mülakatla gelen müdürlerin hakları korunmalıdır.Bu konuda sendikamıza güveniyoruz.Aslında her zaman savunurum eğitimde rotasyon olmaz.Eğitim Uzun vadelidir.Nasıl ilköğretimde sürekli öğretmen değiştiren bir öğrenci başarısız oluyorsa okullarında 5 yılda bir müdür değiştirmesi okulların başarısını düşürecektir.Başarılı olamayan müdürler performansına göre görevinden alınmalıdır.Başarılı müdür okulunda devam etmelidir.
okulöncesi
30.03.2011 - 11:09  
Merhabalar ben meslek lisesinde müdür yard olarak çalışıyorum branşım okulöncesi ve Meb yayınladığı yeni taslakta okulöncesi müd yardımcılarının kız meslek lisesinde müdür olmasını engelliyor.Ama öbür taraftan okul bünyesinde anaokullarını çalıştırarak para kazanmasını okula katkı sağlamasını biliyorlar .Benim eleştirim bizim okulöncesi branşının ciddiyetle dikkate alınmamasıdır.oysaki biz üniversitelerde çocuk gelişimi bölümüyle aynı dersleri gördük sadece kağıt üzerinde adımız okulöncesi. Bu çıkan yönetmelikle okullarda kaos olacaktır. yeni müdür yardımcılarının işleri öğrenmesi uzun zaman alacaktır özellikle meslek liseleri çok daha sıkıntılar yaşayacaklar .Sendikamızın bunu özellikle belirtmesi ve karşı çıkması gerekiyor.Bu okullarda öyle sanıldığı gibi idarecinin malı değil devletin yasası var yönetmeliği var sıkıntısı olan öğretmenin yasal yollardan hakkını alması gerekiyor.
123456
30.03.2011 - 10:55  
Taslakla ilgili birkaç sorunu sizlerle ve sendikalarla paylaşmak istiyorum. 1- Bakanlık taslak 22. maddede yaptığı değişiklik ile mahkemelerin önünü kesmek amacıyla önceki yönetmelikte olan tür ve tip kavramını sadece tip haline getirmiştir. Bakanlık bu şekildeki düzenleme ile mahkeme kapısını ortadan kaldırdığını düşünmektedir ancak bu şekildeki düzenleme dava açmaya engel teşkil etmez.Şöyleki 30. Maddede kurum tiplerinin belirlenmesi vardır ve kurum tiplerinin belirlenmesi türlere göre değişmektedir.Örmeğin İlköğretim okullarının kurum tipleri öğrenci sayısı,donanım v.b sebeplerle belirlenirken, Halk Eğitim Merkezlerinde kurum tipinde tek kriter nüfus tur.Halk Eğitim Merkezlerinden ilköğretime kurayla giden hatta tercihine giden müdürler tekrar dava açarlar ve büyük ihtimalle dönerler. ÇÖZÜM: Madde 22 deki değişiklikte 5. maddesine Halk Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezlerine şeklinde ekleme yapılmalıdır.Aksi takdirde yeni mağduriyetler doğacaktır.İlk atamada(sınavlı yada isteğe bağlı) her branş Halk Eğitimi isteyebilir ancak bu zorunlu atamadır ve zorunlu atamada nasıl kız meslekler,fen liseleri,korunmuşsa Halk Eğitimlerde korunmalıdır. 2- Yine taslağın 21. maddesinde isteğe bağlı yada sınavlı atamalarda süre bulunduğu Kurumda 2 yılını dolduranlar tayin isteyebilir şeklinde düzenleme vardır.Bu konuda sıkıntılıdır.Şöyleki zorunlu atamalar Temmuz –Ağustos aylarında yapılmaktadır.Zorunlu ataması yapılan bir müdürün Ağustosun 20 sinde atamasının yapıldığını varsayalım.İsteğe bağlı yada sınavlı atamalar Mayıs-Haziran ayında yapılacağına göre Zorunlu atamayla giden bir müdür fiilen 3 yıl görev yapmak zorunda kalacaktır.İsteğe bağlı tayin isteyen müdür ise 2 yılda bir tayin isteyebilecektir. ÇÖZÜM: Tüm atamalarda süre hesaplamaları 1 Temmuza çekilmelidir.Böylece illerin kendi inisiyatifinde olan Temmuz-Ağustos uygulaması sonucunda 2 yıllık hesaplamalarda mağduriyetlerin önüne geçilecektir.Zorunlu atamada puan hesaplamaları 1 Temmuza göre hesaplanırken Ağustos sonunda yerleştirme durumunda müdürün suçu günahı ne…. 3. Geçici 1. maddede yapılan değişiklikte bir tuzak içermektedir.Herhangi bir sebeple yeri değiştirilen bu yönetmeliğe tabidir diye bir cümle eklenmiş.Bu madde büyük ihtimalle önceki rotasyon sonucunda dava açıp dönenleri tekrar rotasyona sokmak için düzenlenmiş.Halbuki 22. maddede 5 yıllık sürenin hesaplanması bölümünde herhangi bir sebeple yeri değiştirilip mahkeme kararıyla dönenlerin önceki süreside hesaba katılır gibi bir düzenleme olmadığı halde(çünkü mahkemeler kabul etmiyor) geçici 1. maddeye böyle muğlak bir cümle(her hangi bir nedenle görev yeri değiştirilenler bu Yönetmelik hükümlerine tabidir.) eklemek suretiyle dava açıp dönenleri tekrar rotasyona sokup yeni mağduriyetler yaratılmak isteniyor. ÇÖZÜM: Bu madde kesinlikle eski halinde kalmalı ve bu tuzağın önüne geçilmelidir. Aksi takdirde bir yıldır verilen mücadelenin hiçbir anlamı kalmayacaktır. Şimdilik yazacaklarım bu kadardır.
sevilay
30.03.2011 - 10:48  
yıllardır bşr çok yönetici atama yönetmelikleri yayınlandı uygulama yapıldı.Fakat 1989 yılında bizleri müdür olarak görevlendiren yöneticilerimiz her hangi bir mevzuat hükmü(Sınav) yokken sadece teklifleri ve valiliğin oluru ile müdür olarak yönetici kadrosuna alabilecekken bu durum ihmal edildi ve müdrülük yaptığımız süreler karşımıza sonra yooook siz yönetici değilsiniz vekilsiniz diyerek onların tabiri ile vekaletlerimiz yöneticilikten sayılmadı. Ve bize siz sınavla geçiş yapmadınız hakkınız değil denildi. Peki sorarım size biz birileri tarafından haksınlıkla vekalet yürüterek bu işi yaptıysak kurucu müdür olarak görevlendirmesi yapılan arkadaşlar hangi kıssaslara göre seçilmekte idi ve onların süreleri nasıl yöneticilikten sayıldı.Lütfen müstakil müdürlüğü yürüten müdür vekili arkadaşların çalışmalarına da bakılarak bir kereye mahsus olarak geçici bir maddeyle değerlendirmeye alınabilmesi hususunu da ele alırmısınız.
4177346
30.03.2011 - 10:05  
yönetmelikteki 'atama branşı' yerine 'mezuniyet branşı' olmalı.Çünkü önemli olan,asıl olan yetiştiği alandır.
3006av
30.03.2011 - 00:33  
Müdür Başyardımcıları ve Müdür Yardımcılarının rotasyon maddesi derhal kaldırılmalıdır.Öğrenciyi, veliyi, çevreyi en iyi tanıyan kişileri rotasyonla yerinden etmek büyük bir saçmalıktır.Lütfen bu madde kaldırılsın ve eğitim sistemimiz daha fazla yara almasın.Türk Eğitim Sen gibi bir sendikanın gerekli kararlılığı göstereceği kanısındayım.
abacilim
29.03.2011 - 23:08  
Ek-2 de yapılan değişiklikler, özellikle ödüllere verilen puanların kaldırılması çok isabetli olmuş. Hazırlayanların ellerine sağlık. Kesinlikle desteklenmesi gereken bie taslak...
Fen Lisesi
29.03.2011 - 20:22  
FEN VE SOSYAL BİLİMLER LİSESİNE ÖNCELİKLE 8/2 MADDEYE GÖRE ATAMA YAPILMALI ŞAYET BAŞVURU YOKSA 8/3 MADDEDEKİLER BAŞVURMALI
Öğretmenim
29.03.2011 - 16:16  
OKUL VE KURUMLARIN BEL KEMİĞİ OLAN MÜDÜR BAŞYARDIMCILARI VE MÜDÜR YARDIMCILARININ ROTASYONU MUTLAKA DURDURULMALI.Bununla ne yapılmak isteniyor?faydasını anlamış değilim.Hali hazır işleyiş sekteye uğratılaca.Zaten müdürler yeni değişmiş,bu uygulamayla diğer yöneticilerde değişirse,okulu kurumu tanıyan bilen kalmayacak.Okul-veli,okul-öğrenci ve diğer kişilerle iletişim sekteye uğrayacak.
hsoydaş
29.03.2011 - 15:19  
1- lMüdür yard. sınavına girme şartı olan 3 yıllık süreye sözleşmeli öğr. geçen sürenin dahil edilmesi çok doğru ve adaletli bir karar. 2-Ödül-ceza ve sicil puanının kaldırılması uygulaması olumludur.
4177346
29.03.2011 - 13:33  
değerli sendika yöneticileri, meb'e vur diyoruz meb öldürüyor..yürürlükteki yönetmelikte genel idare hizmetler sınıfında yönetici olan öğretmenlere zamana bağlı kalmaksızın okullara yönetici olarak başvurma hakkı verlmişti, bizde bu başvurma hakkının zamana bağlı kalmaksızın olmamalı,belli bir zamana bağlanmalı dedik ve harkes de aynı şeyi savundu, meb ne yaptı ÖLDÜRDÜ..yeni taslakta bu öğretmenlerin başvuru hakkı bile yok..lütfen bu saçmalığı meb'e düzelttirin.meb ne yaptığını bilmiyor.saygılar sunuyorum.
egitimciyiz
29.03.2011 - 12:44  
Meslek dersi öğretmenlerinin sınava girmelerine bile gerek yok aslında!!!! Onlar fakültede meslek derslerini görürken meslek lisesi yöneticiliğini de öğreniyor ve deneyim de kazanıyor!!! Hatta müdür olmak için müdür yardımcılığı yapma şartı da kaldırılmalı doğrudan müdür olmalılar ve ek dersleri de müdür yardımcıları için 20 saat değil 40 saat olmalı ki cazip olsun müdürler için de aynı.Hatta meslek lisesi müdürleri 2 yada 3 kişi olmalı meslek derslerine 2/3 öğretmenin derse girdiği gibi yani.Müdür yardımcılarıda aynı işi bielkikte 2 kişi yapmalı.Meslekçiler ayrıcalıklı ve doğuştan idareci kişilerdir.Adam doktora yapsa da eğitim yöneticili alanında onlara uşalamaz!''' İnanılır gibi değil meslek liselerindeki müdür yardımcıları da meslekçi olmak zorundaymış taslağa göre.Ne diyeyim yani....Herhalde unutmuşlar gözden kaçmış bu durum yoksa akıl karı değil bu şartlarda
asm
29.03.2011 - 12:10  
MEB Rotasyon çıkarabiliyor fakat uzman öğretmenliği kazanan, kadro yetersizliğinden dolayı uzman öğretmenlik sertifikası vermediği 15.000 öğretmenlerin mağduriyetini giderecek herhangi bir çalışmayı her ne hikmetse yapmıyor. Bizler kazandığımız halde uzman öğretmenlik haklarından hala yararlanamıyoruz ve bunun hala cezasını çekiyoruz. EK-2 de uzman öğretmenliğe 3 puan vermiş. Sendikamızın 11 Nisan'a kadar bildireceği görüşte bu konuyada değinmesini bekliyoruz MEB' in Müdür Yardımcılarına rotasyon çıkarmasından önce Uzman öğretmenlik meselesini halletmesi gerekirdi.
kutardu
29.03.2011 - 11:46  
Bütün arkadaşlara merhabalar hazırlanan taslak büyük bir ihtimalle aynen yayınlanacaktır ama ben bu konuda fikrimi söylemek istiyorum. Ben Ankara'da müdür yardımcısıyım sınavla atandım rotasyon uygulamasında ek-2 'de yer alan uzman ve baş öğretmenliklere puan verilmesine karşıyım bir kez yapılan bir sınava puan verilmesini ödüllere puan verilmemesini, yayınlanmış esere puan verilmemesini kınıyorum.Bu büyük bir adaletsizliktir ve kesinlikle mahkemeye vereceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Uzman öğretmenlik ve baş öğretmenlik sınavı her yıl bir defa yapılması gerekirken 2005 yılından beri bu sınav yapılmamış ve o sınavı kazananlara hak üstüne hak verilmiştir. Bu kabul edilebilir bir durum değildir. Görevi sırasında çalışan alnıteri ile ödül alanlarla ilgili bir puanlamanın ek-2' de olmaması ne adaletle ne vicdanla bağdaşır. Ayrıca müdür yardımcılarına uygulanacak rotasyonun en az 10 yılla sınırlandırılması gerekir.Yani anlayacağınız bu taslak aynen yayınlanırsa mahkemeliktir.Herkese saygılar.
nurşah
29.03.2011 - 11:18  
Ben bir müdür yardımcısıyım. Belirteceğim şartlar oluştuktan sonra elbette yer değişimi olmalıdır. Öncelikli olarak müdür yardımcılığı bir görev olmaktan çıkarılmalı, tıpkı müdürlük gibi kadro olmalı. Buna bağlı olarak il içi ve iller arası isteğe bağlı olarak yer değiştirme getirilmeli. Tabiki bir okulda 20 yıl 25 yıl veya10 yıl müdür yardımcılığı yapılmaz. Müdür yardımcılarından şu mu isteniyor. Sen bu okulda çok çalıştın istifa et senin yerine başka biri gelsin.Mevcut yönetmelik bunu istiyor. Taslak çalışması da sen şu kadar çalıştın başka yere git diyor. Tamam gideyim ama senin istediğin zaman değil benim istediğim zaman gideyim. Önce bana il içi ve iller arası isteğe bağlı atama getir, rotasyon değil. Taslaktaki şekliyle çıkarılırsa bağımsız yargı mutlaka geri çevirir ki bunun sonucu da kaos olur.
sodabasi
29.03.2011 - 11:11  
Oh ne güzel uyguluma rotasyon bahanesi ile istemediğiniz(sizin gibi düşünmeyen herkes] kişilerin yerini değiştirn sonrada kendi adamlarınızı tıpkı çanakkalede oldugu gibi valiik oluru ile tekrar aynı yerde görevlendiirn.ve o şazmaz!adaletinizi herkes görsün.Son sözümde bu uygulamaları bildiği halde gundeme getirmeyen saksakcı basın ve sivil toplum örgütlrinr bi gün bu devrin sonu gelecek
Bozkurt06
29.03.2011 - 11:07  
Görmüş Olduğu Her Bir Yüksek Öğrenimin Her Bir Yılı İçin (Lisans Üstü Hariç) kısmından (Lisans Üstü Hariç) ibaresi kaldırılmalıdır. Bu kısımda 2 senelik yüksek okulu bitirip dikey geçişle 4 yıllık okula geçen ve o okulu bitirenler 6 puan 2 lisans bitirenler 8 puan alırken 2 yüksek lisans yapanlara veya doktora yapanlara ayrıyaten yüksek lisans için puan verilmemektedir.Bu düşüncemize göre haksızlıktır. Ülkemizde Doktora yapmak için yüksek lisans mezunu olma şartı yoktur. 2 senelik yüksek okulu bitirip dikey geçişle 4 yıllık okula geçen ve o okulu bitirenler veya 2 lisans mezunu kişiler avantajlı konumdadırlar.
hacikadir1968
29.03.2011 - 10:52  
ya tamam rotasyon gelsin ama bunun süresi az olmuş en az 7 yıl olmalı .ayrıca bu müdür yardımcılarıda insan bu öğretmenlerin de planlmamaları var ev almışlar kredi çekmişler ayrıca okullarda okuyan öğrencileri yani kendi çocukları var bunların okul değiştirmesi adapte olması kolay bir işmi .Birden zırt diye zorlanması yanlış.yönetmelik çıkarılırken en az iki yıl bir geçiş ve planlama süresi verilsinki bu adamlarda onlara göre kendilerini ayarlasınlar.ayrıca meb istiyorku idareciler uzun süre planlame yapmasınlar yani okulları geliştirmek için ileriye dönük proje yapmasınlar.yani idareciler kendini risk altına atıp uğraşacaklar ardında yallah.ozaman adam kendini riske atarmı ya.Bana göre bu iş yeniden görüşülüp sendikalarda bizi düşünüp ona göre görüş belirtmeli ve bu rotasyona bir iki yıl süre koyup ondan sonra uygulanmalı .yoksa herkez dava açar ortalık allak bullak olur.idarecilerde okullarda perişan olur.ilginize şimdiden teşekkürler.
hamzai
29.03.2011 - 10:31  
Taslakta" c)... özel öğretim okullarında müdür olarak geçirilen süreler dördüncü kademe yöneticiliğinde,ç)... Özel öğretim okullarında müdür yardımcısı olarak geçirilen süreler birinci kademe yöneticiliğinde geçmiş sayılır" denilmesine rağmen yeni EK-2 taslağında " Hizmet" başlığı altında "... özel okullarda öğretmen/yönetici olarak geçen sürenin 2/3'ü ... için Her Yıl İçin (0,48) ibare bulunması kafaları karıştırmaktadır. Bu hali ile çıkarsa daha önce özel okulda çalışan yöneticiler Ek-2'de yaptığı aynı hizmet için hem yöneticilik hizmeti hem de öğretmenlik hizmeti başlığı altında puan alacaktır. Bunda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum.
Saymanlar
29.03.2011 - 10:03  
Sendikanızın 31/08/2009 tarih ve GMT 430.00/1111 sayılı saymanlar konulu yazılarınızda belirttiğiniz gibi Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışan saymanların “yönetim hizmetleri grubu” na dahil edilmesi ve şube müdürü kadrosuna atanabilmek için gerekli şartlar içinde isimlerinin geçmesi hakkında; Saymanların tanımı, görev ve yetki sorumlulukları kanunlarla belirlenmiştir. Maliye Bakanlığı’nın Kamu Hesapları Bilgi Sisteminde yer alan personel bordro bilgilerinde “Saymanlık Müdürü” olarak tanımlanıp, buna göre ücret almalarına karşılık ilgi (c) sayılı yönetmeliğin 5. maddesinin ç fıkrasının 1. bendi uyarınca idari hizmetler grubuna dahil edilmişlerdir. İlgi (c) sayılı yönetmeliğin 7 maddesinin a fıkrasının 2. bendinde ise Şube Müdürü kadrosuna atanabilmek için, “Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı, APK uzmanı, şef, tesis müdürü, öğretmen, mimar, mühendis, ve raportör kadrolarında en az üç yıl görev yapmış olmak.” şartı getirilmiştir. Saymanlarında yönetim hizmetleri grubuna dahil edilerek, Şube Müdürü kadrosuna atanabilmek için gerekli şartları düzenleyen 7. maddenin a fıkrasının 2. bendinde isimlerinin geçmesi gerekmektedir. Bu yazıyı da dikkate alarak tasarının yeniden gözden geçirilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılmasını istiyorum. Saygılarımla.
mfbd55
29.03.2011 - 09:30  
Eskisinden iyi olmuş. Ancak; 1. Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcıları için rotasyon süresi az. Süre en az 7 yıl olmalı. Müdürler için 5 yıl yeterli. 2. Anadolu Liselerine sınavla atanan öğretmenlerin hakları zayii olmamalı ve bu okullardaki yöneticilerin de (sınavla atanmış olmak koşulu ile) sınavla öğretmen alan diğer okullara (Anadolu-Anadolu Öğretmen-Fen-Sosyal Bilimler Liseleri ile Bilim ve Sanat Merkezlerine) atanabilmesi gerekmektedir. 3. Kurucu müdürlere puan verilmemeli.Çünkü buralara liyakate ve belirli şartlara göre görevlendirme yapılmamakta kayırmacılık söz konusu olmaktadır. 4.Ödül-ceza ve sicil puanının kaldırılması uygulaması olumludur.
M.Akkaş
29.03.2011 - 09:04  
MÜDÜR YARDIMCILARININ ROTASYONUNA DUR DENİLMELİ. Müdür yardımcıları ve memurlar bir okulun her şeyidir.Okulu, okulun işlerini, öğretmenleri, velileri, çevreyi, öğrenciyi kısaca okulla ilgili tüm işleyişin bir numaralı temsilcilerdir.Müdür yardımcılarının rotasyona tabi tutulması MEB'in intihar etmesidir.Eğitimdeki kalitenin düşmesi demektir.İthal öğretmenlik gibi bu da düşünülmeden hazırlanmış bir taslak.MEB ne yaptığını bilmiyor.Ankarada masabaşı taslaklarla eğitimi katleden bir kesim var.Müdür yardımcıları gittikleri okullarda işleyişi ne zaman öğrenecek ve teftişte kimlere nasıl cevap verecek.Başımızda biz yaptık olducu bir zihniyet var.okullarda memur vermiyor işleri müdür yardımcıları yapıyorayniyat özlük tif ivb. konulardaki mevzuatlarda okullarda usulsüzlük dava dozyaları çoğalır masum insanların canı yanar.Akla mantığa zarar bu uygulamadan süratle vaz geçilmelidir.Okulundan memnun olmayan idareciler için isteğe bağlı yer değişikliğini açın, istedikleri okullara gitsinler.
buksel
29.03.2011 - 00:11  
MESLEK LİSELERİ müdür yardımcılığı için ; 1.Meslekçi olma şartı.. 2.Meslek lisesinde en az 5 yıl çalışma olma şartı 3.Bunlarda olmuyor ise Meslekçi adaya öncelik yada fazladan puan getirilmesi kesinlikle getirilmelidir.Meslek Liselerinde MÜDÜRE MESLEKÇİ olma şartı getiriyorsunuz ama okulda ki işleri yürüten Müdür YARDIMCISINA hiç bir şey yok..
dursun01
29.03.2011 - 00:11  
ROTASYON ŞAÇMALIĞINA BİR SON VERİLMELİ MÜDÜR, MÜDÜR BAŞYARDIMCISI, MÜDÜR YARDIMCISI FARKETMEZ HEPSİNDEN VAZGEÇİLMELİ SENDİKAMDAN BUNU ŞİDDETLE TALEP EDİYORUM. GENEL MÜDÜRLER DAİRE MÜDÜRLERİ NEDEN YILLARDIR YERLERİNDE OZAMAN ONLARDA 5 YILDA BİR TAŞRA TEŞKİLATLARINA ATANSINLAR
dursun01
29.03.2011 - 00:00  
1. müdür yetkililikte geçen sürede neden bir yılı doldurma şartı var yani 11 ay 29 gün bu işi yapan neden hak ettiği puanı alamıyorda kurucu müdürlükte geçen 1 aylık sürenin bile puanı veriliyor. müdür yetkililikte ki enaz biryıl şartı kaldırılmalıdır 2. rotasyon süresi kesinlikle enaz 8 yıl olmalı bir ilköğretim idarecisi en azından öğrencisinin okula başlayıp bitirdiğini görebilmeli yani emeğinin karşılığı olan manevi ödülü görebilmeli aksi takdirde 5 yıllık süre ile bu iş devam ederse bir iki rotasyon sonunda hiç bir idareci öz verili bir şekilde çalışmaycaktır nasıl olsa rotasyona bir iki yıl kaldı diye 3. rotasyon sebebi ile idareciler madur olmaktadır çocuğu okuyanlar eşi çalışanlar madur olmaktadır. özellikle eşi çalışan idareciler yer değiştirme takvimi idareci atama takvimi ile örtüşmediğinden eşler ayrı kalmak zorunda kalmaktadır.
demirel
28.03.2011 - 21:48  
MEB yine yeni bir skandal yönetmelik çıkarma peşinde. Müdür yardımcılığı rotasyonu, müdürlük rotasyonuna benzemez.Okulların olmazsa olmazı olan müd.yrdler yer değiştirirse bütün okullarımız adeta iflas eder ve çöker.Zira bir çok okulumuzda özellikle büyük okullarda 3-4 idareci birden rotasyona uğrayabilecektir.Okulu , veliyi,çevreyi,öğrenciyi en iyi tanıyan ve onlarla en çok muhattap olanlar Müd.Yrd lerdir.Yer değiştiren idareciler çevreyi,okulu,öğrenciyi öğretmeni tanıyana kadar bir kaç yıl geçecektir.Gelin bu sevdadan vaz geçin zaten zar zor işleyen sistemi iyice içinden çıkılmaz bir hale getirmeyin .Mutlaka rotasyon yapmak istiyorsanız. 2002 den buyana yapılmayan şube müdürleri rotasyonunu hiç yapılmayan İl ve İlçe milli eğitim Müd. rotasyonunu yapın.TES bu abesle iştigale fırsat vermeyecektir.Gerekli her türlü meşru mücadeleyi yapacağına inancımız tamdır.
acev23
28.03.2011 - 20:06  
Sendikamın böyle saçma bir taslağı onaylamayacağına inancım var.TES olarak üyeleriniz bu konunun takipçisi olacak.
61
28.03.2011 - 19:28  
Değerli sendika yöneticileri,benim branşım rehber öğretmen olup eğitim uygulama okulu ve iş eğitim merkezinde 5,5 yıldır müdür yardımcısı olarak görev yapmaktayım.MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİCİLERİNİN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRMELERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK TASLAĞI'ında;MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. (1) Yönetici olarak atanacaklarda aranacak özel şartlar şunlardır; a)Ortopedik engelliler ilköğretim okulları ile özel eğitim meslek liseleri hariç olmak üzere, özel eğitim kurumu yöneticiliklerine atanacaklarda işitme, görme veya zihin engelliler sınıf öğretmeni olmak, şartı yer almaktadır.Oysaki rehber öğretmenler üniversitede özel eğitim alarak atanmaktadırlar.Okul müdürümüz daha önce rotasyona tabi tutulmuş,yerne kimsenin şartları tutmadığından müdür atanamamıştır.Diğer müdür yardımcısı arkadaş da özel eğitimci değil.Yönetmelik bu haliyle uygulanırsa ikimizde rotasyona tabi olacağız ve okulumuzda hiç idareci kalmayacak,yerimizede yönetici verilemeyecektir.İnanıyorum ki Türkiye genelinde benzer sıkıntılar yaşanacaktır.Hiç olmazsa özel eğitim okullarındaki müdür yardımcılarının rehber öğretmen olması yönünde acilen düzenleme yapılması gerekmektedir.Ayrıca yeni norm yönemeliğinde bağımsız anaokullarına rehber öğretmen kadrosu verilmiştir.Anaokullarında da rehber öğretmenlerin yönetici olabilmeleri noktasında düzenleme yapılmalıdır.Söz konusu görüşlerimin taslak metin üzerinde değerlendirilerek öneri sunulmasını bilgilerinize arz eder,saygılar sunarım.
şef45
28.03.2011 - 19:04  
adaletli bir rotasyon kararını destekliyorum.özellikle değerlendirme komisyonlarına sedika il başkanları alınmalı.çünkü ben lisedeyden idareci olan abilerimiz halen ben 19. yılımı çalışıyorum aynı okulda ve aynı koltukta idareci olarak devam ediyorlar. bu kişiler belirli bir süre sonra bu koltukları tapulu malı gibi görüp kendileri A demirbaş diğerlerini yoğaltım malzemesi gibi görüyorlar. Bakanlığın bu aldığı kararın desteklenmesi gerektiği görüşündeyim.keşke ilk yönetmelik daha dikkatli hazırlansaydı bu tür problemler ve mahkemeler olmasaydı.bakanlık yanlış yapa yapa doğruyu öğrenecek bu da Türk Eğitim -Sen sayesinde olacak.
123456
28.03.2011 - 15:36  
Yıllardır il ve ilçe yönetimlerini yapan ve il/ilçelerdeki bütün kararları alan ve eğitimi yönlendiren kaderini çizen il/İlçe Milli Eğitim Müdür Yardımcıları ve Şube Müdürleri rotasyona tabi tutulmazken, okulda bütün iş ve işlemlerini yürüten öğrenci ve velileri en iyi tanıyan, resmi evrakların yıllar itibariyle hakim olan Müdür Yardımcıları neden rotasyona uğrayacak anlamış değilim. Bundaki yarar nedir? Niçin yapılacak? PGM nasıl olsa bütün boşlukları doldurdu, kimler kaldı kendisinin atamadığı eskiler kaldı. Onlarıda bir şekilde yerlerinden zorunlu olarak ederek emekli olmaya ya da istifa etmeye çalışmak. Sendikamdan böyle bir şeye alet olmamasını istiyorum. Müdür yardımcıları Mayıs ayındaki yer değiştirmelerde boş olan yerlere müracaat edebilirler. Bu uygulamanın eğitim yararı açısından değil, siyasi olarak uygulandığını düşünüyorum. LÜTFEN BU ROTASYON MADDELERİNİ KABUL ETMEYİN... SAYGILARIMLA..
ziya
28.03.2011 - 14:55  
MÜDÜR YARDIMCILARININ ROTASYONUNA DUR DENİLMELİ. Müdür yardımcıları bir okulun her şeyidir.Okulu, okulun işlerini, öğretmenleri, velileri, çevreyi, öğrenciyi kısaca okulla ilgili tüm işleyişin bir numaralı temsilcilerdir.Müdür yardımcılarının rotasyona tabi tutulması MEB'in intihar etmesidir.İthal öğretmenlik gibi bu da düşünülmeden hazırlanmış bir taslak.MEB ne yaptığını bilmiyor.Ankarda masabaşı taslaklarla eğitimi katleden bir kesim var.Çıkardıklarını 1 yıl bile uygulayamıyorlar.Müdür yardımcıları gittikleri okullarda işleyişi ne zaman öğrenecek ve teftişte kimlere nasıl cevap verecek.Başımızda biz yaptık olducu bir zihniyet var.Akla mantığa zarar bu uygulamadan süratle vaz geçilmelidir.Okulundan memnun olmayan idareciler için isteğe bağlı yer değişikliğini açın, istedikleri okullara gitsinler,ancak müdür yardımcılarına bu uygulama bir dayatma olarak sunulmamalıdır.MEB eğri oturmalı, doğru karar vermelidir.Bu kararda da TES üzerine düşeni yapmalıdır.MEB ve PGM yönetimi bir rotasyon yapacaksa buna kendilerinden başlamalıdır.Aynı hükümet zamanında 8 yılda 10 defa yönetici atama yönetmeliği çıkardılar.Bu becerikszliklerinden dolayı bu taslağın altında imzası olan herkes o koltukta 1 dakika bile kalmamalı, derhal istifa etmelidir.MEB okullarının birliğine ve dirliğine bomba koyuyor.Bu şekilde rotasyon uygulamaya girerse hiçbir müdür yardımcısı yaptığı işi sahiplenmez.Aynı PGM bürokratları gibi masabaşında 5 yılını doldurur, yeni okullara yelken açar.Bu ucube fikir uygulamaya konulmamalıdır.
karakalem
28.03.2011 - 14:52  
Bakanlık, personelinin 3-5 yıl ileriye dönük porgram ve planlama yapmasını istemiyor.GÖÇMEN KUŞLAR gibi yer değiştirip ev bark sahibi olmasını istemiyor anlaşılan...
karakalem
28.03.2011 - 14:50  
baş bakanlara da rotasyon uygulaması olacak mı?
3314399
28.03.2011 - 13:46  
SUNGURLU TES ........ ...DİKKATE ALINMASI GEREKEN DİĞER HUSUSLAR.... 1-Uzman baş öğretmen , yüksek lisans gibi, okul yöneticiliği dışında yapılan görevler veya kazanımlar EK 2 den çıkartılmalıdır. 2-EK 2 de sadece yöneticilik hizmet süresi, öğretmenlik süresi, yöneticilik ile ilgili eğitim çalışmalar değerlendirilmelidir. 3-Yönetici atamaları bakanlığın düzenleyeceği tarihlerde yapılmalıdır.valiliklere insiyatif bırakılmamalıdır.Tüm illerde aynı anda başlamalı ve aynı anda bitirilmelidir. 4-Müdür yetkili öğretmenliğin puanı A tipi okul müdürü puanından az olmalı, müdür vekillikleri de (görevlendirmeler hariç) yöneticilkten sayılmalı. 5-Hizmet puanının belli yüzdesi de sayılmalıdır. 6-Eğitim fakültesi dışındaki yükseköğrenimlere puan verilmemelidir. 7-Kurum tiplerinin tespiti değiştirilmelidir.A,B,C tipi çok az.alfebede bir sürü harf var.birbirinden çok farklı okullar A tipi.aralarında dağlar kadar fark var. TÜRK EĞİTİM SEN - TÜRKİYE'NİN SENDİKASI.
ahmet
28.03.2011 - 13:41  
İnanın biraz abartılı gibi olacak ama uzun süre eğitim camiasında yer alan birisi olarak müdür yardımcılarınında rotasyona tabi olacağını duyunca şok oldum.Bu nasıl bir anlayış bilmiyorum neyin hesabını yaparak böylesine gülünç bir karar alıyorlar.okullarımızda öz veri ile çalışan bu insanlara bu layık görülmemeliydi.Bir sendikalı olarak bunun kabul edilmesini istemiyorum.Bunu onaylayan sendikalarında büyük bir tepki göreceğine inanıyorum.Bu arkadaşlarımızın yeri geldiğinde hizmetli,yeri geldiğinde memur ve yeri geldiğinde öğretmen olarak görevlerini eksiksiz yapmaktadırlar.Lütfen bu insanlarında çalışma öz verilerini ellerinden almayalım.Biz eğitim camiasında çalışan insanların sahipsizliği aşikardır.Bütün uygulamalar kobay gibi bizlerin üzerinde uygulanmaktadır.Başarız olacağı kesin olan bu karar ile bir çok arkadaşımız mağdur edilecektir.Niçin devletimizin diğer kademelerinde çalışan kesimlerede böyle deneme yanılma yönetmelikler çıkarılmamaktadır.Biz eğitimcilere ve ailelerimize sosyal bir çevre oluşturmayın,ileriye dönük planlar yapmayın denilmekte ve bu bizlere reva görülmektedir.Kısacası hayatımızı ipotek altına alan bu kararlar alınmaktadır.Böylesine kararları çıkaranları ve destekleyenleri kınıyorum.Yapılanın hata olduğunu açık yüreklilikle her ortamda fade edecek büyükerlerimiz bulunduğuna inanmak istiyorum.Herkese saygılarımla ..
temurlenk
28.03.2011 - 13:32  
Kız Meslek Liselerine Bilişim Teknolojileri öğretmenleri Müdür olarak başvurabilmeli çünkü bu okulların hemen hemen hepsinde Bilişim Teknolojileri Alanı bulunmaktadır. Diğer alan öğretmenleri, Atölye ve laboratuvar öğretmenide Bilişim Teknolojileri Öğretmeni ne?? Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinden ne istiyorlar bir türlü anlayamadım. Yönetmelik çıkarken bu konu düzeltilmelidir.
4177346
28.03.2011 - 13:11  
şunki yönetmelikte genel idare hizmetleri sınıfında olan öğretmen kökenli yöneticiler zamana bağlı kalmaksızın okullara yönetici olarak başvurabiliyordu, ama bu yeni taslakta genel idare hizmetler sınıfında yönetici olarak çalışan öğretmen kökeni olanların nasıl ve ne zaman okullara yönetici olarak başvurabileceği yazmıyor.sadece 4. ve 5. derece yöneticiklerde geçmiş sayılır diyor ama nasıl ve ne zaman okul yöneticiliğine başvurabileceği yok.bu konu önemli.madde 25/1
arslanxw
28.03.2011 - 13:10  
Bu taslakta çok önemli bir değişiklik yok. Sadece ek2 de ödül, ceza ve sicil notu yok. Bunun dışındakiler pek önemli değil. önemli olan atamaların valiliklere bırakılmaması. valilikler atamayı kafasına göre yapıyor. Türk eğitim sen buna çözüm bulmalı. atamaları her il yapmalı hak yenmemeli. A ilindeki arkadaşımız 3 defa atama yapıldığı için 60 ile atanırken B ilindeki arkadaş 100 alsa dahi atama açılmadığı için atanamıyor. Bu büyük haksızlık. Yönetmelik çıksa bile sınav puanlarımız 1 ay sonra yanacak. isteğe bağlıdan önce bu yönetmelik uygulanırsa o zaman hakkaniyetli olur.
sodabasi
28.03.2011 - 12:17  
Çanakkale ilinde rotasyon malum sendikanın gayretleri ile görevlendirme yapılarak delindi.konuyu gündeme getirmenizi öneririm.madem ayrıcalıklı bi grup olusturulacak neden rotasyon cıkarılıyor çalısmalarınızda basarılar dilerim
4177346
28.03.2011 - 12:02  
yönetmelikte, öğretmenlikte adaylıkları kaldırılmış olmak kaydıyla şuanda şube müdürlerü ve şefl olanlar okul yöneticiliklerine nasıl ve ne zaman başvurulacağı yok, sadece 5. ve 4. derece yöneticlikten sayılır diyor.bunun net birşekilde belirtilmesi lazım.örneğin yeniden atanma isteğinde baş vuranlarla birlikte şube müdürlerinin başvuruları alınabilir.
mesutc
28.03.2011 - 11:45  
Bazı yorumlara baktığımızda meslek liselerine uygun şartta aday bulunamaması halinde branş öğretmeni atanabilmeli denilmiş.Bu yaklaşım tarzı da yanlış arkadaşlar.Senelerini meslek liselerine vermiş olan idareci arkadaşlar var.Hatta idareciliğe meslek lisesinde başlamış olup da bu okullarda görevini sürdüren arkadaşlar bulunmakta.Bence Bu tip okullarda en az 3 sene kadrolu idareci olarak görev yapma şartı getirilsin ve aylık karşılığı okutabilecek dersi var mı yok mu ona bakılsın.Meslek öğretmenlerinin üniversite eğitimlerinde bu tip kurumlarda nasıl idarecilik yapılacağına dair dersleri bulunmamakta.İdarecilik anne karnında öğrenilen bir durum değildir.Eğer burada bahsedilen Eğitim Liderliği ise hiçbir branşın tahakkümü altında değildir ; liderlik meselesi.Ayrıca hiç bir meslek öğretmeni anadolu liseleri örneğinde olduğu gibi sınav şartı ile atanmıyor.Bunların hepsi göz önünde bulundurulmalıdır.Başvurularda meslek öğretmeni bulunmazsa , branş öğretmenleri atanabilsin yaklaşımı ne eşitlik ilkesine ne de liyakat ilkesine aykırıdır.Bir okula bir öğretmen müdür yardımcısı veya baş yardımcısı olabiliyorsa müdür de olabilmelidir.Yapılan idari işlemler kanunların ve yönetmeliklerin size emrettiği kadardır.Bunu branş öğretmeni de meslek öğretmeni de aynı şekilde uygulamak zorundadır.Az evvel de ifade ettiğim gibi bu tip okullarda kadrolu idareci olarak görev yapmış olmak liyakat ilkesi gereği,aylık karşılığı ders bulunması eşitlik ilkesi gereğidir.Başka türlü yorumlanması ek puan verilmesi veya öncelik verilmesi yanlış olacaktır.Saygılarımla...
3448
28.03.2011 - 11:21  
Müdür ve Müdür yardımcılarının yanısıra öğretmenlere de 5 yılda bir kurum değişikliği yapılmalıdır.
kimyacimesut
28.03.2011 - 10:33  
SINAVLI ATAMA DÖNEMLERİ İLLER ARASI YAPILMALI YATILI OKULLARA YÖNETİCİ ATAMADA ,YATILILIK TECRÜBESİ ÖNCELİK SEBEBİ OLMALI, ROTASYON İLLER ARASI OLMALI EYLÜL EKİM DÖNEMLERİNDE İLLER ARASI ATAMALAR YAPILMALI
murat
28.03.2011 - 09:48  
1 Temmuz tarihi, 1 Eylül olarak değiştirilmelidir. Çünkü çoğu atama ve yer değiştirmelerde şimdiye kadar 1 Eylül baz alınmaktaydı.
ziya
28.03.2011 - 09:40  
Müdür yardımcılarının yer değiştirmesi kepazelikten, masgaralıktan başka bir şey değil.PGM büroktratları ne yapacağını şaşırmış.Rahatlıklarından hergün yeni bir saçmalıkla karşımıza çıkıyorlar.Müdürler yer değiştirdi.Onlar bir nevi onay merci.Onlar için okul fark etmez;ama bir müdür yardımcısı okulun kara kutusudur.Okulun her türlü işleyişini onlar bilir.MEB okulların sağlıklı bir şekilde işlememesi için elinden geleni yapıyor. PGM önce kendi içinde bir rotasyon yapsın.Her yaptığı yönetmeliğin 3 aylık ömrü oluyor.Basiretsizliklerini örtmeye çalışıyorlar.İl ve ilçe milli eğitim müdürleri, müdür yardımcıları ve şube müdürlerini önce bir rotasyona tutsunlar bakalım.Aynı koltukta yıllanmış müdürler var.Bu iş tepeden başlasın.Bakanlık angarya yapmaktan vazgeçmeli artık.Daha bu bürokratların kaprislerine ne kadar katlanacağız? Ayrıca bu taslağı MEB niye sendikalara gönderiyor ki!Bakın biz onların görüşlerini aldık diyecekler, sonra da bildiklerini okuyacaklar.Öğretmenlerin yer değiştirmesi yönetmeliğinde, ek ders yönetmeliğinde, daha önceki yönetici atama yönetmeliğinde de aynı senaryoyu oynamışlardı.TES bu anlamsız için içinde olmamalıdır, zira MEB ve PGM bildiğini okuyacaktır.Yeni yönetmeliğin çıkması beklenmeli ve hukuki olmayan maddeler için dava açılmalıdır.
ibaki
28.03.2011 - 09:12  
Destekliyorum
mesutc
28.03.2011 - 08:57  
Meslek liselerine atama şartları yeniden düzenlenmeli.Bu okulda yıllarca görev yapmış idareciler madur edilmemelidir.Meslek liselerine atanabilmek için bu tür okullarda en az 3 sene kadrolu idareci olarak çalışma şartı getirilmeli.Atölye ve laboratuvar öğretmeni olma şartı kaldırılmalıdır.
berranbyd
28.03.2011 - 03:09  
pansiyonlu okullara 76. madde kapsamında yapılan atamalar acilen iptal edilmelidir atananların birçoğu sınava hiç girmemiş bazılarıda girip 30-40 gibi puanlar almışlardır.torpilli olan birçoğuda pansiyonla ilgili olmayan başa birilere bakmaktadır hem sınav yap hem sınavsız ata gerekçe bayanlara öncelik sınavı kazanan bayanların hakkını ki koruyacak SENDİKA YÖNETİCİLERİİZİN DİKKATİNE
12345
28.03.2011 - 02:02  
1- Anadolu Liselerine yazılı sınavla atananların önceliği devam etmeli. 2- Uzman öğretmenlik puanı ek -2 den çıkarılmalı çünkü sınav yapılmıyor bu alanda bir düzenleme olmadan şu haliyle haksızlık.
12345
28.03.2011 - 01:57  
1-Müdür Başyardımcılığı da sadece sınav puanı yada sınav + ek 2 ile olmalıdır. 2- Rotasyon ek -2 ile olursa yaşlılar avantajlı olur sınav kazananlar kötü yerlere giderler. Rotasyonda sınavlı olsun. Sınava cesaret edemeyenler bilgisayar kurası olsun. 3- Torba yasada Başarı ödülü ve üstün başarı ödülü var ödüllerin tamamen silinmesi de adil değil. Başarı ödülü ve Aylıkla ödüllendirmeye puan verilmeli. 4- Yöneticiler için İl dışı atamalar mutlaka her yıl açılmalıdır.
tuanaa
27.03.2011 - 22:18  
meslek liselerine özellikle de sağlık meslek liselerine müdür olarak atanabilecek şartı tutan meslek öğretmeni bulunmamaktadır.meslek liselerine müdür olarak atanacaklarda aranacak birinci şart meslekci olması meslekçi bulunmaması durumunda ise herhangi bir alan öğretmeni olması şarı getirilerek özellikle Sağlık Meslek liselerinde ki vekalat dönemi sona ermelidir.
KÖROĞLU5842
27.03.2011 - 22:12  
Sendikamızın Yöneticilerin iller arası yer değiştirmeleri konusunda göstermiş olduğu ilgiyi sürdürmesini bekliyoruz.Yönetmelikte geçen YÖNETİCİLERİN İller arası yer değişiklikleri Eylü-Ekim ayında YAPILABİLİR ifadesinin YAPILIR şeklinde netleştirilmesini ve diğer atamalar gibi düzenli olarak yapılmasını istiyoruz.Yönetmelikle yöneticilere bir hak veriliyor fakat iki yıldır bu haktan malesef yararlandırılmıyor.İki yıldır mağdur edilen yöneticilerin maduriyetinin bir an önce giderilmesini YÖNETİCİLERİN İLLER ARASI YER DEĞİŞİKLİKLERİNİN mutlaka bu yıl yapılmasını istiyoruz.Sendikamızın değerli yöneticilerinin ve bütün Yöneticilerin bu kouda duyarlı olmasını bekliyoruz.Ayrıca bu EK-2 de yapılan değişiklilklere uzman öğretmenliğinde eklenmesinin çok daha objektif olacağını düşünüyorum.SAYGILAR
Mehmet ŞENGÖNÜL
27.03.2011 - 21:16  
(4) Eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılığı sınavlarına başvuruda bulunacaklarda aranan 3 yıllık sürenin hesabında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte ve asker öğretmenlikte geçen sürelerin tamamı ile özel okullarda öğretmen/yönetici olarak geçen sürenin 2/3’ ü değerlendirilir.” Denilmiştir. Biz iki öğretmen arkadaş askere gitmek için dilekçe verdik ve aylıksız izne ayrıldık. Arkadaşımla aynı gün kışlanın kapısında içeri girdik. arkadaş kısa döem istedi askerlik görevini yerine getirmek için ben ise asker öğretmen istedim. asker alma daire başkanlığı kısa dönem isteyen arkadaşıma askeri öğetmen yaptı beni ise kısa dönem olarak askere aldı. tamamen şans ve kurayla seçim yapıldı. şimdi arkadaş müdür ve müdür yardmcılığı sınavına girecek ben ise 6 ay aylıksız izinde askerde olduğum için öğretmenlikte geçen sürem 2.5 yıl olarak kalacak ve sınava giremiyecem. Askeri öğretmenlik ve kısa dönem bizim elimizde olan birşey değil. Tamamen şans işi,taslağın ; 3 yıllık sürenin hesabında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte ve asker öğretmenlikte geçen sürelerin tamamı ve Bakanlık kadrolarında öğretmenken askerlik görevini yerine getrimek için aylıksız izinli geçirilen süreler ile özel okullarda öğretmen/yönetici olarak geçen sürenin 2/3’ ü değerlendirilir.” şeklinde değiştirilip görüş bildirilmesini sendikamızdan istiyoruz... Saygılarımla.....
axsss
27.03.2011 - 20:02  
Meslek liselerinin çoğunda branşı (döküm,matbaa) bulunmayan atölye öğretmenleri idarecilikte tecrübeli olsalarda müdür olamıyacaklar çünkü atanmak istediği okulda normu bulunmadığından atanmayacaklar ama rotasyonda normu olmadığı halde aylık karşılığı okutacak dersi olduğundan bir çok müdür diğer okullara müdür oldu bu haksızlık...
SINDII
27.03.2011 - 19:33  
Yönetmelikteki eksikliklerin bir çoğu giderilmiş. EK-2 deki haksız puanlardan kurtarılmış.Acak bir okula müdür atanabilmek için maaşı karşılığı okutabileceği ders bulunması yeterli olmalı.Meslek liseleri için bu okullarda en az bir yıl yöneticilik yapma şartı konulabilir.Aksi halde sayıları artan meslek liselerine müdür bulmak zorlaşacak yada çok düşük puanlı yetersiz müdürler atanacak.
Fen Lisesi
27.03.2011 - 19:21  
Fen Liseleri: Fen ve Sosyal Bilimler liselerinin önceliğinin haksız bir şekilde elimizden alınmasını kınıyor ve sendikamızdandestek Bakanlığımzdan adalet bekliyoruz.
yörük
27.03.2011 - 18:03  
Sayın sendika yöneticilerim sayın büyüklerim : Öncelik meslek dersi öğretmenlerinin olsun . Ancak eğer meslek dersi öğretmeni yoksa branş öğretmenride meslek lisesine atansınlar da şu vekalet işi bitsin. Çünkü her atama dönemi müracaat olmadığı için atama yapılmayan meslek liseleri vekaleten yönetilmeye devam edidiliyor. Bitsin artık şu vekaleten yönetim.
mkbrs25
27.03.2011 - 16:18  
650 bin öğretmenden 70 binini sözleşmeli köleliğe mahkum edenler ve verdikleri sözü tutmaktan aciz olanlar peki neden hakkımız olanları dahi bize çok görmekteler. Sözleşmeli öğretmen neden idarecilik yapamaz? İdarecilik yapmaya engel ne teşkil edebilir? Madem bu insanlar sözleşmeli öğretmenliği haklı buluyorlar o halde neden bu sene sözleşmeli yerine kadrolu alım yapılıyor. Bizler sistemin kurbanları olarak mı ömrümüzü heba edeceğiz? Yeter artık bu ne lanet bir düzen? Bu insanlarda hiçmi insaf yok. Sayın sendika yöneticileri bu insanlık dışı insafsızca uygulamanın son bulması için sesinizi en yüksek şekilde duyurmanız ülkemizin geleceği açısından elzemdir.
undersea
27.03.2011 - 15:21  
Bir okulda yönetici olduysanız başka okula geçme şansınız yönetici olarak çok zor. İl dışı tayin istedim geçen sene yöneticilikten vazgeçtim ve öğretmen olarak tayin istedim MUĞLA iline. İstediğim okulda 1. sıradaydım ancak il kontenjanı doldu diye tayinim yapılmadı. Merakla beklemekteyim aynı okul bu yılda branşımda açık olacak mı? 1993 yılında göreve başladım ve geçen sene ilk kez Muğla ilinde açıldı Fizik branşı. Bugüne kadar benden sonra göreve başlayan ve benden düşük puanlı pek çok kişi Muğla gibi illere atandı. Nasıl atandığı malum! Şimdi de ilin kontenjanı doldu gibi bir problemle karşılaştım. Ve ilgili okula atama yapıldıysa şaşırmayacağım. Heralde özür durumu gibi bir bahane karşımıza çıkabilir dimi? Bu atama yapıldıysa özür durumu ile ilin kontenjanına rağmen nasıl yapıldı sorusunu sormalımıyım sizce?
akyildizy
27.03.2011 - 14:31  
Ek-2 de yapılan değişikliklerin yeterince adaletli ve fırsat eşitliği ilkesine uygun olmadığını düşünüyorum. Uzman ve yüksek lisans yapmış bir öğretmen olarak, uzman öğretmenliğin (çünkü sınav bir kez yapılmış) ve tezsiz yüksek lisnsın her türlüsünün (çünkü parayı veren tezsiz yüksek lisans diploması alıyor) puanlandırılmasının adaletli adalet li olmadığını düşünüyorum. Sayın Sendika Yöneticileri, bir sendika üyeniz olarak yukarda bahsettim adeletsizliğe gerekli tepkiyi vermenizi istiyorum.
yok
27.03.2011 - 13:54  
Sendikamız bakalım bu yönetmeliğe nasıl tavır alacak. Eminim çalışnı çalışmayanla aynı kefeye koymayacaktır. Birileri bir yerlerde haksızca ödül aldılar olansa bize oldu bizim günahımız neydide gecelere kadar çalışıp alnımızın akıyla bu ödülleri aldık birileri alamadı alamayan sayısı fazlaydı diye ödüller çıktı Madem öyle bu taslağa Ödüller çıktıysa Ödülün yerini tutan ödüllere neden olan sebepleri taşıyın mesela Daha önce Proje yarışmalarında il veya Türkiye derecesi alanlara ek puan verilsin adamlar boşamı çalıştı çalışmayanla çalışan aynı kefeye mi konulacak. Mesela Yükske Lisansn yapanı ayırın Doktora ile yüksek lisans arasında 3 puan kadar az bir puan olmasın. Eğitim yönetimi alanında yükske lisans ve doktora ayırt edici olsun. Mesela herkesin girmediği uzmanlık sınavı haksız rekabete neden olmasın. Madem ölçüt objektif olacak Eğitim alanında Bildiri sunumları makale yazımları puan getirsin eğer bu şekliyle kalırsa başarısız yönetimler ve başarısız bir çok öğretmen yönetici olacak. Bizimse bu koltukta onlarla aynı görevi paylaşmamız yakışı kalmayacak. geçmişten gelen geleneksel yönetim anlayışı inat okuyan soran sorgulayan yöneticileri ön plana çıkartın. Bir sınavdan yüksek almak helede sadece ezber gücünü ölçen bir sınavla ölçüt belirlenmesi sadece ezberi iyi olanları yönetici yapacaktır. Daha Dilekçe nasıl yazılır, toplulukta nasıl konuşulur bilmeyen kendini idare edemeyenlerin yönetici olması Ülkemin geleceği için büyük bir yanlışlıktır. Saygılarımla...
yasemin
27.03.2011 - 12:23  
Bir branş öğretmeni hangi okula öğretmen olarak atanabiliyorsa o okula yaönetici de olabilmalidir. Örneğin bir Tarih öğretmeni İmam Hatip Lisesi'ne ya da Endüstri Meslek Lisesi'ne öğretmen olarak atanabiliyorsa; yönetici (okul müdürü) olarak da atanabilmelidir. Bununla ilgili mahkeme kararı da var sanırım. (Branş öğretmeni endüstri meslek lisesine müdür olabilir). Bunu da bakanlığa iletmenizi rica ediyorum.
kaan72
27.03.2011 - 01:33  
Taslağa şöyle bir göz attım. Kannatimce oldukça olumlu adımlar atılmış.Özellikle ek 2 de sicil (zorunlu olarak) ve ödül puanlarnın kaldırılması öngörüsü çok isabetli olmuş. Kalan ölçütler nesnel.Birde sınav puanı o kadar. Bu haliyle fena değil.Özellikle ödül puanları istismar ediliyor.Bu hususun düzeltilmesi gerekiyordu; taslakta kalmış ve çok da iyi olacak. Öte yanda zorunlu yer değiştirmeler ve Anadolu-Fen grubu okullar için de önemli düzeltmeler var.Bakanlığın bu adımı olumlu yönde bir gayretin yansıması. Doğruya doğru, eğriye eğri demek lazım.Eğitim camiaımız için iyi olur inşallah. Not: Sınavların da daha özenli yapılması kaydıyla...(Yanlış sorular, soruların kalitesi vs.).
abacilim
27.03.2011 - 01:16  
Ek-2 de yapılan değişiklikler, özellikle ödüllere verilen puanların yani yalakalığın kaldırılması çok isabetli olmuş. Hazırlayanların ellerine sağlık.
1
27.03.2011 - 01:09  
Müdür Yetkililikte geçirilen süreler yöneticilik süresinden sayılıyor; ancak müdür ve müdür yardımcılığı vekilliğinde geçirilen süreler yöneticilik süresinden sayılmıyor. Bu konuda bizler gibi yönetici vekilliği yapan binlerce öğretmene destek olmasnızı istiyorum. Teşekkürler.
alperen
27.03.2011 - 00:27  
sayın sendika yöneticileri,benim branşım sanat tarihi,her türdeki kurumlarda seçmeli olarak okutulan bir ders,malesef sanat tarihi öğretmeni olan kurumlardada bu ders idare tarafından seçilmiyor,dersin öğretmenleri atandıkları her kurumda norm fazlası duruma düşüyor,ve isteklerine göre başka derslere girerek deyim yerinde ise vaziyeti idare ediyorlar,,,sanat tarih öğretmeni müdür yardımcılığı sınavını kazandığı zaman,hangi okulları nasıl tercih edecek,,,malum seçmeli ders olduğu için maaş karşılığı okutabileceği ders hiçbir kurumda olmayacağından sanat tarihi öğretmenleri sınav kazandığında idareci olarak nereleri tercih edebilecek,,,taslakta bu konu hakkında bir düzenleme olacakmı
alizkan
27.03.2011 - 00:02  
ilçe ve şube müdürlerinin okul müdürlüğüne geçişi ile ilgili düzenleme yok.onlarda diğer yöneticiler gbi sınava girebilmeli ve yer değişikliğinde veya sınavlı atamalara başvurabilmeli genel idari hizmetlerde bulunanların açtığı davalar var.bu yönetmeliği bozar
YORUM EKLE
Yorum ekleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2014
Talatpaşa Bulvarı No:160 6.Kat Cebeci/ANKARA
Telefon : 0 312 4240960 (8 Hat) Belgegeçer : 0 312 4240968
Site İlgili Görüş ve Önerileriniz İçin
Genel Dış İlişkiler ve Basın Sekreteri
ile irtibata geçebilirsiniz.