ANA SAYFA
HABERLER
BASINDA TES
VİDEOLAR
MEVZUAT
HUKUK
SENDİKAL ÇALIŞMALAR
EYLEMLERİMİZ
ŞUBELER
YÖNETİM
ANKETLER
YAYIN ARŞİVİ
YAYINLAR
EĞİTİM ve TOPLUM
TES TANITIM FİLMİ
SON VİDEOLAR
GENEL BAŞKAN KANAL B’DE “AYM’Yİ GÖREVE DAVET EDİYORUM” DEDİ.
GENEL BAŞKAN KANAL B'YE KONUK OLDU
ŞUBELERDEN HABERLER

Elazığ
ÖDÜL ALAN ÜYEMİZE 62 PUAN



Kütahya
KÜTAHYA ŞUBE: 4/C ÇALIŞANLARI HALA UNUTMADIK!



Kütahya
KÜTAHYA ŞUBESİ SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU.



İstanbul 1
TÜRKİYE KAMU-SEN ÜYELERİNE ve YAKINLARINA AİLE DANIŞMANLIK SERTİFİKA PROGRAMI



Mersin 2 (Tarsus)
OKUL MÜDÜRLERİMİZ YANDAŞ PUANLAMANIN KURBANI OLDULAR!!!



Sivas
SİVAS ŞUBE İL VE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİ VE ŞUBE MÜDÜRLERİ HAKKINDA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU.



Kırıkkale
KIRIKKALE ŞUBE BUZLU SU EYLEMİNDE



Kayseri 2
KAYSERİ ŞUBE, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE SİYAH ÇELENK BIRAKTI.



Antalya 1
ANTALYA 1 NO’LU ŞUBE TÜRKMENELİ’ NE YARDIM KAMPANYASI DÜZENLEDİ.



Sivas
NURİ ERYILDIZ: “ YÖNETİCİ ATAMALARI ŞEFFAF VE ADİL OLMALIDIR”



Muğla
MUĞLA ŞUBE, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE YÖNETİCİ GÖREVLENDİRMELERİ İLE İLGİLİ YAZI GÖNDERDİ.



Konya 1
TANFER ATA: MİLLİ EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ KAOSLAR İSTEMİYORUZ



Nevşehir
MUSTAFA UĞUR: “ÇATISI AKAN OKULLAR VARKEN 50 BİN TL'YE MAKAM ODASI!”



Burdur
BURDUR ŞUBESİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNE HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDU.



Kırıkkale
KIRIKKALE ŞUBE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE VE VALİLİĞE HAYIRLI OLSUN ZİYARETLERİNDE BULUNDU.



Afyonkarahisar
AFYON ŞUBESİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNÜ ZİYARET ETTİ.



Çorum
KIRIKKALE ŞUBE ABC EĞİTİM KURMLARININ VERDİĞİ YEMEĞE KATILDI.



Çorum
ÇORUM ŞUBE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE YAPILAN HAKSIZLIKLARA TEPKİ GÖSTERDİ.



İzmir 2
İZMİR 2 NO’LU ŞUBE’DEN YÖNETİCİ ATAMA ELEŞTİRİSİ



Bilecik
ÖMER YEL: 57 OKUL VE KURUM MÜDÜRÜNE DEĞERLENDİRME PUANI VERİLMEYE BAŞLANDI.


Tüm Şube Haberleri  
SİTE İÇİ ARAMA
İçerikte de Ara
Toplam
34,302,795
Sayfa izlenimi aldık.
Yayın Tarihi
08.07.2006 - 16:42
 Yazıcı Dostu Sayfa
YÖK, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ KONUSUNDA YANLIŞ YAPIYOR
YÖK Genel Kurulu, almış olduğu sürpriz bir kararla, öğretmen yetiştirmenin eğitim fakültelerinin tekelinde olduğunu ileri sürerek, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinin, İlâhiyat Fakülteleri bünyesinden Eğitim Fakülteleri bünyesine alınmasını hükme bağlamış bulunmaktadır. Basında yeralan bilgilere göre, Genel Kurulu’nun söz konusu bu kararı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümüyle ilgili kararı, oybirliği ile değil, 19 üyeden 16’sının verdiği oy sonucunda, ancak oy çokluğuyla almış bulunmaktadır. 

     Mevcut duruma göre, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği bölümünün 2005’teki toplam kontenjanı 470 olup söz konusu bölüm, Türkiye’deki 20 ilâhiyat fakültesinden 10’unda bulunuyor. Söz konusu bölümlerin bulunduğu üniversiteler ile 2005 yılı öğrenci kontenjanları şöyle: Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 100, Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 50, Çukurova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 50, Dicle Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 40, Dokuz Eylül Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 40, Erciyes Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 40, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 60, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 20, Selçuk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 40 ve Uludağ Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi: 40.

     Bu üniversitelerin İlâhiyat Fakültelerinde kapatılan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği bölümleri, başka üniversitelerin değil, yine aynı üniversitenin eğitim fakültelerinde açılacak. Ancak, YÖK, bir istisna olarak, Dicle Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’ndeki İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği bölümünün kapatılmasına ve onun yerine İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi’nde böyle bir bölümün açılmasına da karar vermiş bulunmaktadır. Yine, alınan bu kararla, bu bölümlere ayrılan kontenjan bu eğitim dönemi için değiştirilmemekle beraber, daha sonrasında artırılıp arttırılmayacağı YÖK Genel Kurulu ve ÖSYM tarafından belirlenecek. 

     Basından edinilen bilgilere göre, YÖK Genel Kurulu’nun almış olduğu bu kararın ÖSYM tarafından da onaylanması durumunda, 357 ilâ 369 arasında puan alan ve değişen bölümleri tercih ederek İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği mesleğine intisab etmek isteyen öğrenciler, 2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren, artık İlâhiyat Fakülteleri yerine Eğitim Fakülteleri bünyesinde öğretim görecekler. Söz konusu öğretmenlik bölümlerinin 28 Şubat sürecinin ardından İlâhiyat Fakülteleri bünyesinde kurulmasıyla bu fakültelerinin yetki alanına giren İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretmeni yetiştirmenin Eğitim Fakültelerinin yetki alanına devredilmesi sonucunda, öğretmenlikle ilâhiyat fakülteleri arasındaki bağ bir çırpıda tümden kesilmiş olmaktadır. Bu suretle, daha önceki dönemde İlâhiyat Fakültesi mezunlarının tümü öğretmenlik yapabiliyorken bu yetkinin iptaliyle İlâhiyat Fakültelerinin toplumsal işlevselliğine de ağır bir darbe indirilmiş bulunmaktadır. 

     Ancak, YÖK tepeden inme bu kararıyla, sadece İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği’nin sadece İlâhiyat Fakültelerinin yetki alanından çıkarıp Eğitim Fakültelerinin yetki alanına devretmekle yetinmemiş, bu bölümlerin eğitim programlarının da değiştirilmesi için çalışmalara başlanmış bulunmaktadır. 

     Bunun yanında YÖK Genel Kurulu, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin başka alanlarda da yetişmelerine olanak tanıyan “çifte anadal” ve “yan dal” uygulamalarını da kaldırmış bulunmaktadır. Bugüne kadar ki uygulamaya göre, bu bölümlerde okuyan öğrenciler, lisans öğrenimi süresince aynı fakülte içinde veya dışında izledikleri programa yakın bir bölümün derslerini aynı zamanda takip ederek, “çift anadal” mezunu olabiliyorlar ve başka bir programı da “yan dal” olarak, bilgilenmek için izleyebiliyordu. Ancak ortaya çıkan bu vazıyete göre, 2006 ÖSS sınavı ile bu bölümlere girecek öğrencilerin başka bir alan tercihi imkânı da kalmayacak olup, sadece “din kültürü ve ahlâk bilgisi öğretmeni” olarak yetiştirilecekler.

     YÖK Genel Kurulu, bu programı tercih eden İmam-Hatiplilerin, “0.24’lük ek katsayı”dan yararlanacağı hükmünü değiştirmemiş olup, bu bölümler, İmam-Hatiplerin “alanının devamı” olarak kabul edileceğinden, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanına uygulanan “0,8’lik katsayı” değişmeyecek ki bu da, İmam-Hatip mezunlarının, Öğretmen Lisesi mezunlarından sonra bu bölümlere girme şansı en yüksek mezun grubunu oluşturmasının imkânının henüz ellerinden alınmamış olduğunu göstermektedir.

     Türk Eğitim-Sen ve Türkiye Kamu-Sen olarak, bu son kısımda belirttiğimiz ve henüz YÖK’ün değiştirmemiş bulunduğu, İmam-Hatipliler lehinde kalan son uygulamalar hariç, tepeden inme kararlarlarla değiştirerek şekillendirdiği diğer düzenlemeleri asla kabul edilemez nitelikte, iyi niyetten yoksun ve yanlış buluyor ve şiddetle reddediyoruz.
 
     Çünkü her şeyden önce böyle bir karar alınırken kararın hedefi olan İlâhiyat Fakülteleri öğretim üyelerinin fikir, görüş ve tekliflerine başvurulmamış olması iyi niyetle açıklanabilecek bir davranış değildir. Gerçi bu konuda YÖK’ün eski sabıkası hatırlanacak olursa şaşılacak bir durum olmadığı da söylenebilir. Gerçekten de YÖK bu konuda sabıkalıdır; çünkü daha önce de Eğitim Fakültelerinin programları tepeden tırnağa değiştirilip Fen-Edebiyat Fakülteleri ile birleştirilirken de aynı şekilde davranılmış, hiçbir Eğitim Fakültesinin fikir, görüş ve teklifine başvurulmamıştı. Ancak ne var ki, kötü misal emsal teşkil edemeyeceğinden, bu son karar da bir uygunluk, bir meşruiyet kazanabilmiş olamaz.

     Bu karar usulden yanlış olduğu gibi esastan da yanlıştır. Çünkü, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi gibi bir öğretmenlik alanını İlâhiyat Fakültelerinin yetki alanından alıp Eğitim Fakültelerinin yetki alanına devretmek, meselâ, teknik öğretmenlik dallarını da Teknik Eğitim Fakültelerinin yetki alanından alıp Eğitim Fakültelerinin yetki alanına devretmekle eşdeğerdir. Nasıl ki Teknik Öğretmenlik bir alan dersi olup uzmanları Eğitim Fakültelerinde değil Teknik Eğitim Fakültelerinde bulunuyor ise, benzer şekilde, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği de bir alan dersi olup onun uzmanları da Eğitim Fakültelerinde değil İlâhiyat Fakültelerinde bulunur; yeri orasıdır. Bu bakımdan, hiçbir iyi niyet izi taşımayan bu karar sonucunda, yetişecek olan bu alan öğretmenlerinin meslekî performanslarının ve yeterliliklerinin de düşük olacağı açıktır. 

     YÖK, almış olduğu bu kararla, İlâhiyat Fakülteleri ile bir problemi bulunduğunu ve bu fakülteleri işlevsiz hale getirmek için her imkânı ve her fırsatı değerlendirebileceğini açıkça göstermiş bulunmaktadır. 

     Bu itibarla, Türk Eğitim-Sen olarak, YÖK’ü, uygunluk arz etmeyen bu son kararından âcilen geri dönmesi; İlahiyat Fakültelerine karşı beslediği garazkâr tutuma son vererek Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenliği’nin devrini durdurması ve yine bugüne kadar olduğu gibi İlâhiyat Fakülteleri bünyesinde kalmaya devam etmesinin sağlanması konusunda uyarırız.

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2014
Talatpaşa Bulvarı 6.Kat No:160 Cebeci/ANKARA
Telefon : 0 312 4240960 (8 Hat) Belgegeçer : 0 312 4240968
Site İlgili Görüş ve Önerileriniz İçin
Genel Dış İlişkiler ve Basın Sekreteri
ile irtibata geçebilirsiniz.